יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

"הרגולציה במשק החשמל בסכנה"

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש קורא ליו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, שלא להעלות את תעריפי החשמל לתעשייה: "הדבר מסכן את הרגולציה במשק החשמל"

אהרן שיין, ח' באייר תש"ע - 22/04/2010 09:38
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, פנה לאמנון שפירה, יו"ר רשות החשמל בדרישה שלא לאשר את הבקשה הנוספת של חברת החשמל להעלאת תעריפי החשמל.
 
נשיא התאחדות התעשיינים כתב במכתב ליו"ר רשות החשמל: "נודע לנו כי חברת החשמל פנתה אליכם לאחרונה בבקשה לאשר העלאה בתעריף החשמל, לשם גביית כ-2.7 מיליארד שקלים נוספים מהציבור, להמשך הקמת תחנות הכוח במסגרת "תוכנית החירום". ברצוני להביע את התנגדותנו הנחרצת לאישור מהלך זה" כתב ברוש.

בהתאחדות התעשיינים מציינים, כי בסוף שנת 2010 אמור לפוג תוקפה של החלטה קודמת של רשות החשמל משנת 2008, להעלאת תעריפי החשמל זאת כדי להגיע לגבייה עודפת של 2 מיליארד שקלים שתממן את תוכנית החירום להקמת תחנות כוח.

שנה קודם לכן, בספטמבר 2007 התקבל בקשה נוספת של חברת החשמל להעלאת התעריפים לצורך יצור עודף תקציבי של מיליארד ש"ח לחברת החשמל.
במידה ובקשת חברת החשמל תאושר, פירושו של דבר ייקור של 5% נוספים בתעריף החשמל, החל משנת 2011 למשך שנתיים וחצי.

ברוש מוסיף: "קבלת החלטה נוספת, בהמשך לשתי ההחלטות הקודמות, מהווה המשך מגמה מסוכנת של אישורים ושינויי תעריף מחוץ לבסיס התעריפים, דבר אשר מעמיד בסכנה את כל תשתית הרגולציה במשק החשמל, המבוססת על ניתוחים כלכליים וטכנולוגיים – תשתית עליה עמלה הרשות בהצלחה מאז הקמתה".

"אנו סבורים, שבסיס התעריפים שאושר לאחרונה על ידכם, לאחר תקופה ממושכת של שימועים, דיונים ובדיקות מקצועיות, משקף את העלויות המוכרות לחברת החשמל ובהן גם עלויות הקמת תחנות הכוח. לפיכך, בסיס התעריפים והתעריפים הנגזרים ממנו, הם המקור הבלעדי להכנסות ולמימון השקעות החברה בתחנות כוח", מציין ברוש.

בסיום דבריו כותב יו"ר התאחדות התעשיינים: "אני שב על עמדתי, אותה הבעתי גם בעבר, שלאור מצבה של חברת החשמל, על רקע צורכי משק החשמל ומכיוון שמדובר בהקמה של תשתיות לאומיות, מן הראוי שהתקציב הנדרש לתוכנית החירום יגיע מבעלי החברה – קרי, מתקציב המדינה" .