יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

רבני רוסיה בכנס רבנים בהשתתפות הרשל"צ הרב עמאר

בסנט פטרסבורג שברוסיה ננעל כינוס מיוחד ורב רושם בהשתתפות מאה רבנים מערי רוסיה. הכנס נערך בנשיאות הרה"ר לרוסיה, הגר"ב לאזאר שליט"א והראשון לציון הגר"ש עמאר שליט"א

יעקב בלוי, א' באב תש"ע - 12/07/2010 16:05

 כמאה מרבני ערים ברוסיה, השתתפו בכנס רבנים מיוחד שהתקיים בסנט פטרסבורג לפני מספר ימים. הכנס נערך ביוזמת "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה", בראשות רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר שליט"א, בבנין המפואר והמרשים של בית הכנסת הגדול בסנט פטרסבורג, שם מכהן ברבנות רב העיר הרב מנחם מענדל פעווזנער שליט"א.

 

במשך שלשה ימים הם ישבו יחד חיזקו והתחזקו, וצללו בים של הלכה, יחד עם הרבנים הגאונים ובהם גם אורחי הכנס, הראשון לציון הגאון הרב משה שלמה עמאר שליט"א, הגאון הרב חיים שלום דייטש שליט"א ראש כולל 'צמח צדק' בירושלים והרה"ג הרב יקותיאל פרקש שליט"א מו"ץ ומרבני ירושלים. הרבנים האורחים הופיעו בהרצאות הלכתיות, בהלכות טהרת המשפחה ובהלכות שבת ונתנו מענה לשאלות ובעיות הלכתיות שמתעוררות במיוחד באותן קהילות מרוחקות בהן משמשים הרבנים כמורי הוראה וכמנהיגי קהילה.

 

הרב עמאר בירך את משתתפי הכינוס ואיחל להם המשך הצלחה בעבודת הקודש. ודיבר אודות כך שחייבים להשקיע ולחזק בהקמת מערך חינוכי לילדי ישראל - מה שעושים הרבנים השלוחים בהצלחה רבה בשנים האחרונות מאז נפילת מסך הברזל, רבות בזכות הנגיד ר' לוי לבייב, מקים ומייסד רשת החינוך המפוארת "אור אבנר".

 

בהמשך הכנס התקיימה פתיחה רשמית של בית כנסת "אוהל משה" עבור הקהילה הגיאורגית בסנט פטרסבורג. בית הכנסת "אהל משה" נתרם על-ידי מר מיכאל מיראלשוילי לעילוי נשמת אביו מר משה מיראלשוילי שכיהן כנשיא העולמי של קונגרס יהודי גרוזיה. במהלך הערב  הוכנס להיכל בית הכנסת ספר תורה ע"י נכד המנוח- מר יצחק מירילשווילי.את האירוע כיבד בהשתתפותו הרב  הראשי הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר. בדבריו הוא עורר את חברי הקהילה לפקוד את בית הכנסת מידי יום ביומו ולהשתתף בשיעורי התורה המרובים שקיימים בקהילה.

 

השלוחים הרבנים שהשתתפו בכינוס הודו על הארגון המסודר ועל קיום הכנס בסנט פטרסבורג להרב הראשי הגר"ב לאזר - יוזם הכינוס, לרב מנחם מענדל פעווזנער בעל האכסניה, ולמארגני הכנס הרב חיים שאול ברוק ולהרב יונתן פלדמן.