יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

שר החוץ אביגדור ליברמן ביקר בבית הכנסת המרכזי בריגה

שר החוץ, אביגדור ליברמן, סייר השבוע בביקור רשמי בלטביה במהלכו נועד עם ראשי הממשל במקום. במסגרת הביקור סייר ליברמן בבית הכנסת הגדול בריגה והשתתף באירועים לציון יום השואה בלטביה

יעקב קליין, כ"ד בתמוז תש"ע - 06/07/2010 17:12

שר החוץ, אביגדור ליברמן, סיים אמש את ביקורו בריגה בירת לטביה שבמהלכו ביקר בבית הכנסת  המרכזי בערי ,ונפגש עם רב הקהילה הרב מרדכי גלזמן, המשמש גם כשליח הראשי ללטביה.

רב הקהילה הרב גלזמן, סיפר לו על הפעילות הנערכת בבית הכנסת ובכלל, על התפתחות החיים היהודיים בשנים האחרונות בריגה ובלטביה.

קודם לכן השתתף שר החוץ השר ליברמן בטקס האזכרה השנתי של יום השואה, שמצוין השבוע בלטביה.

בטקס השתתפו אישי ממשל בכירים בממשלת לטביה, בראשם נשיא לטביה מר זאטלארס, שר החוץ של לטביה, ראש העיר ואישי ממשל נוספים וכמובן ראשי הקהילה היהודית המקומית המארגנים את  הטקס.


בטקס נאם הרב מרדכי גלזמן לצד נשיא לטביה והשר לברמן שנאמו אף הם באירוע.
הטקס נערך כמידי שנה בתאריך זה בחורבות בית הכנסת הגדול של ריגה, היום בו הנאצים ימ"ש שרפו את בתי הכנסת הרבים והמפוארים בריגה עם אלפי יהודים בתוכם הי"ד.


השנה נערך לראשונה 'מצעד החיים' שיצא מאזור הגטו היהודי בריגה, עד לחורבת בית הכנסת הגדול. הצעדה אורגנה ע"י ר' מנחם ברכהן מהעיר לוד, הפועל בשנים האחרונות רבות להנצחת יהדות לטביה שלפני השואה בפרט וכן להנצחת השואה בכלל.


הצעדה עברה גם דרך רחבת  בית ספר חב"ד, שם זיכה הרב קוט משלוחי חב"ד בריגה בהנחת תפילין עם המוני יהודים שצעדו בעוז בצעדה.

  

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]