יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

לראשונה: בית כנסת בכלא הקפוא בסיביר

רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, ערך מסע חיזוק מקיף בקהילות היהודיות בצפון סיביר. המהלך הסיור חנך הגר"ב בית כנסת חדש בבית כלא גדול בסיביר בו כלואים גם אסירים יהודיים. הרב חיזקם ואימצם והביע תקווה שבית הכנסת החדשה יהיה להם לתועלת

יעקב קליין, ה' בתמוז תש"ע - 17/06/2010 20:05
שרשרת אירועים תורניים מרגשים והיסטוריים, נערכו בתחילת השבוע בצפון סיביר שברוסיה, במהלך מסע חיזוק שערך רבה של רוסיה הרה"ג רבי בערל לאזאר, בין הקהילות היהודיות שבאזור צפון סיביר.

בליווי סגן מושל צפון סיביר, מר אלכסנדר מירלי, יצא הרב הראשי בבוקרו של יום ראשון, בטיסה מיוחדת ממוסקבה לעיר ארכנגלסק שבמרכז צפונה של סיביר, שם במרכז העיר, נערך טקס הנחת אבן פינה למרכז יהודי חדש, שיכלול בעז"ה בית כנסת וכל צרכי היהודים באזור - לאחר שכבר כמאה שנים עברו, מאז שנהרס בית הכנסת הקודם, אותו בנו הקנטוניסטים היהודים שהוגלו בכוח למקום.
בפגישתו עם מושל המחוז, סיפר המושל לרב הראשי בגאווה, על עזרתו הקבועה לקהילה היהודית בעיר, והביע את תקוותו שהמרכז היהודי החדש, יעמוד על תילו תוך שנתיים ימים.

משם פנתה משלחתו של הרב הראשי, מלווה בהרב אהרן גורביץ, המשמש כרב הצבאי של צבא רוסיה, לעבר הכלא הענק השוכן באזור, בו כלואים גם 14 יהודים, בין אלפי האסירים.
במקום נבנה לאחרונה בית כנסת חדש לתפילות ולימוד, במיוחד עבור האסירים היהודים. מפקד הכלא וכל הצוות הבכיר ליווה את הרב הראשי באגפים המרכזים של הכלא, עד לבית הכנסת החדש, שם נערך טקס מרגש של קביעת מזוזה, חנוכת הבית ותפלת מנחה ראשונה, בהשתתפות האסירים, שהתרגשותם הרבה ניבטה מעיניהם. הרב הראשי חיזק אותם בדברי עידוד והביא משאלתו שינצלו לטובה את בית הכנסת, דבר שיקל עליהם לעבור את תקופתם הקשה ואף יכין אותם לחיי אושר ביציאתם לחופשי.

בהמשך המסע, נפגש הרב הראשי הגר"ב לאזאר, עם יהודי הקהילות במקום, הקשיב לבעיותיהם, ענה אל שאלותיהם, ועמד על צורכיהם.

מסעו של הרב הראשי, הוא חלק ממסעותיו הרבים במהלך השנה, לחיזוק והרחבת הקהילות היהודיות בכל רוסיה.


טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]