יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

מעמד הכנסת ספר תורה מרגש באשדוד

במעמד מרגש הוכנס ספר תורה לישיבה לצעירים "תורה אור" באשדוד שראשות הרה"ג ר' שמעון כהן שליט"א. ספר התורה נתרם לע"נ הגאון חכם רבי אליעזר מור יוסף זצ"ל ראש ישיבת "נווה שלום" בקזבלנקה

יעקב קליין, כ"ח בסיון תש"ע - 10/06/2010 17:38

במלאת שלוש שנים להסתלקותו של הגאון חכם רבי אלעזר מור יוסף זצ"ל ר''י "נוה שלום" בקזבלנקה: המונים ובראשם גדולי תורה ורבנים השתתפו במעמד הכנסת ספר תורה שנכנס ברוב פאר והדר לישיבה לצעירים "תורה אור" באשדוד בראשות הרה"ג רבי שמעון כהן שליט''א
 

במעמד מיוחד ומרגש התקיימה הכנסת ספר תורה ברוב פאר והדר לישיבה לצעירים ''תורה אור'' באשדוד בראשות הרה"ג רבי שמעון כהן שליט''א. הספר נכתב במלאת שלוש שנים להסתלקותו של הגאון חכם רבי אלעזר מור יוסף זצ''ל ר''י "נוה שלום" במעמד גדולי תורה, אדמורי"ם, רבנים חשובים ואורחים רבים מהארץ ומחו''ל. את הספר תורה נדב אחיו יבלחט''א הר''ר מרדכי מור יוסף הי''ו אשר פועל רבות למען כבוד התורה בהנצחת אחיו הרב זצ''ל.

בערב גדול זה העלו על נס את זכרו של הגאון הגדול חכם רבי אלעזר מור יוסף זצל ר''י "נוה שלום" במלאת שלוש שנים להסתלקותו על ידי תלמידיו הרבים שהגיעו מכל רחבי הארץ ביניהם דיינים, ראשי ישיבות ורבנים חשובים. מאז עלייתו ארצה לפני כעשר שנים התגורר באשדוד עד יומו האחרון.

קודם הכנסת ספר תורה גדולי התורה נתכבדו לכתוב את האותיות האחרונות בספר התורה. באשדוד כתבו אותיות בס''ת הגראי''ל שטיינמן, הרה''ג ר' יששכר מאיר ר''י 'הנגב', ובישיבה לצעירים 'תורה אור' הגיע במיוחד הגרב''ד פוברסקי וכתב אות בס''ת ובירך את רבני הישיבה והתלמידים.

בירושלים התקבלה משלחת בבתיהם של גדולי התורה הראשון לציון הגר''ש עמאר תלמיד ישיבת "נוה שלום", הגר''י מאמאן בעל ה'עמק יהושע' מזקני רבני המערב, הגר"מ צדקה ראש ישיבת ''פורת יוסף'' והמקובל הגה''צ רבי דוד בצרי ר''י ''השלום''. גדולי התורה בירכו את הגר''ש כהן ראש הישיבה והנדיב הר''ר מרדכי מור יוסף שימשיכו בפעולותיהם הברוכות להגדיל תורה ולהאדירה. 

החל משעות הצהריים, התקיים מעמד כתיבת האותיות האחרונות ותפירת היריעות לספר תורה במעמד רבנים חשובים, קהל ידידים, תלמידים חשובים מרחבי הארץ וחו''ל שציינו שיום חג הוא להם. בין הרבנים שהשתתפו בכתיבת האותיות: הגה''צ רבי חיים פינטו הרב הראשי לאשדוד, הרה''ג ר' שמעון כהן ר''י 'תורה אור', הרה''ג ר' יצחק אברג'ל רו''כ 'תורה וחסד' ותלמיד הרב זצ''ל, הרה''ג ר' מאיר אבוחצירא רו''כ 'תורה לשמה', האדמו''ר מטשארנוביל, הרה''ג ר' אברהם כהן רב שכונה בתל אביב ועוד.

עם סיום כתיבת האותיות בספר תורה וסיום תפירת היריעות והכנסת ספר התורה לארגז מוכסף ומפואר בבחינת 'זה ק-לי ואנווהו', יצאו בתהלוכה והמון חוגג תחת אפריון בהשתתפות קהל רב 'זקנים עם נערים' בשירה ובריקודים לכבודה של תורה ברחובה של עיר אשר אירוע מסוג שכזה באזור, נקרא נדיר שרבים מתושבי האזור הוותיקים אינם זוכרים מעמד מיוחד ומרגש שכזה. מלפני המלווים נסע רכב תפאורה ענק המקושט בשלל אלפי נורות צבעוניות המשמיע כל העת שירים ופיוטים. מידי פעם נטל מי מבין הרוקדים את ספר התורה בזרועו ורקד עימו במרכז המעגלים לקול צלילי השירה במשך התהלוכה. ילדי תלמוד תורה 'תהילה לדוד' בהמוניהם צעדו אף הם לצד החופה כשהם אוחזים בידיהם לפידים מאירים צבעוניים לכבודה של תורה.

לאחר מסע הכנסת ספר התורה נערכה סעודת מצווה ברוב עם בה נשאו דברים גדולי הרבנים שליט"א. לכבוד המעמד יצא לאור עולם הספר "תורת אלעזר" לזכרו של הגר''א מור יוסף זצ''ל ובו כל הלכות ומנהגי כתיבת והכנסת ספר תורה. לספר חלק נוסף בו מובאים פרקי חייו ופעליו של הרב זצ''ל וכל ההספדים שנאמרו במשך השנה הראשונה ע''י גדולי התורה מרנן ורבנן שליט''א. 

צפו בגדולי ישראל כותבים בספר התורה ובתמונות מהאירוע המרגש:

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]

טוג
  [צלם]