יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ילד בן 11 הספיד את אביו (רבי שמשון גליק ז"ל)

עין לא נותרה יבשה במסע הלויית הגה"צ רבי שמשון גליק זצ"ל, רב ביהמ"ד מונקאטש בלונדון וחתן החיד"ו וייס, כשבנו בן ה-11 הספידהו בקול בוכים. סיקור הלוויה ותמונות

ישראל אייזן, ט"ז באייר תש"ע - 30/04/2010 11:00
מאות אנשים המתינו אמש (ה') בשעת ליל מאוחרת ליד בית המדרש של חסידי סאטמר בקרית יואל בבני ברק, עת הגיע ארונו של הגה"צ רבי שמשון גליק זצ"ל, אשר נפטר בדמי ימיו בגיל 39 לאחר שקוננה בו המחלה הנוראה והשיב נשמתו לבוראו למגינת לב משפחתו וידידיו ביום י"ד אייר, פסח שני.

ראשון המספידים היה הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר שליט"א ראב"ד זכרון מאיר, אשר כיהן כרבם של חסידי סאטמאר בלונדון עד לפני כמעט שנה, הגרח"מ הלוי הספידו וביכה את כאב כל מכיריו ואוהביו אשר נשארו ללא משענת.

לאחר מכן הספידו הרה''צ רבי חיים צבי מייזליש שליט"א, ראש ישיבת סאטמאר. בתוך דבריו הזכיר את הימים אשר למד עמו בחברותא בשנות הבחרות, ובמיוחד הזכיר את גודל התלהבותו במשך שעות ארוכות בלימוד התורה בלי הפסק כלל וכלל. הוא הוסיף שתמיד היה תאב להתעלות עוד ועוד, תפילותיו אשר נאמרו בהשתפכות הנפש, וכן הבית הנאה אשר הקים לאחר חתונתו עמד לשם ולתפארת.

לאחר מכן הספידהו כ"ק האדמו"ר מדושינסקיא שליט"א, שקונן על הנפטר ואמר כי הנפטר בבחינת קרבן פסח שני. כן הספיד אותו מחותנו הטרי, הרב מרדכי וינברג שיבלחט"א.

בכיות עצומות וקורעות כל לב היו במקום, עת הספידו בנו בן ה-11. בדבריו המצמררים הזכיר מה שהספיד הרה"ק משינאווא את אביו הרה"ק מצאנז זי''ע, שגדול בתורה כמותו מצאנו, גדול בעבודה כמותו מצאנו, גדול בגמילות חסדים כמותו מצאנו, אבל אחד כדוגמתו שיהיה מושלם בכל ג' המידות הללו לא מצאנו כמותו.

הוא תיאר את גדלותו של אביו בשלש מידות אלו באופן מופלא ביותר, וסיפר כי בחנוכה התאונן אביו שלא היה יכול להכין עצמו כראוי לקראת החג בלימוד בספרים הקדושים בגלל מצבו הקשה. עין לא נותרה יבשה כאשר צעק הילד מנהמת ליבו 'טאטע... טאטע'... 'אבא' 'אנו חייבים להפרד לנצח, אבל אנחנו לא נפרדים ממך, תמיד נזכור את הדרך אשר לימדת אותנו ונתחזק בדרך הטובה אשר הורית לנו.

בסמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר בכה הילד לצד ארון אביו, ביקש מחילה ואמר בקול בוכים קדיש יתום. משם יצא מסע הלוויה לעיר צפת, שם נטמן בשעות הלילה המאוחרות למנוחת עולמים, חמיו הגדול החיד"ו וייס, רב קהל חסידי סאטמאר באנטוורפן, הגיע לארץ והשתתף בלוויה.

במסע הלוויה השתתפו קהל המונים וביניהם גם רבים מתושבי לונדון אשר נמצאים בימים אלו בארץ לכבוד ל"ג בעומר, וכן האדמו"רים מתולדות אהרן, מחנובקא, ראדז'ין, טמשוואר, וסטריקוב.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

טוג
מסע ההלוויה בבני ברק [צלם]

טוג
הילד בהספד ליד ארון אביו [צלם]

טוג
הקהל בעת ההספדים ליד בית המדרש סאטמאר בבני ברק [צלם]

הלוויה בלונדון []

הלוויה בלונדון []

הלוויה בלונדון []

הלוויה בלונדון []

הלוויה בלונדון []