יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ב.ד.ה. הרה"ג אביגדור פוזן זצ"ל

בערב שבת חול המועד השיב המחנך הדגול, תלמידו של המשגיח הגאון ר' מאיר חדש זצ"ל, הרה"ג אביגדור פוזן זצ"ל את נשמתו ליוצרה, והוא בן 63 שנים בלבד

אבי גרינפלד, כ"ב בניסן תש"ע - 06/04/2010 10:00
בערב שבת האחרונה, שבת חול המועד, הלך לעולמו הרה"ג אביגדור פוזן זצ"ל, מדמויות ההוד של שכונת בית וגן בירושלים, מחנך בחסד עליון, והוא בו 63 שנה בלבד.

הרב פוזן נולד בתל אביב בשנת תש"ז לאביו, הרב מיכאל, בנו של רבה של פרנקפורט הגאון רבי גרשון פוזן זצ"ל, בצעירותו למד בישיבת חברון, שם התבלט כאחד ומיוחד שבבני החבורה, והמשגיח הגאון רבי מאיר חדש זצ"ל חיבבו והיה מקרבו ביותר.

במשך שנים ארוכות שימש כמשגיח בישיבת "מעוז חיל" לצעירים  בשכונת בית וגן בבירה, ורבים רבים מתלמידיו דאז קיבלו בלב נשבר ובצער רב את השמועה אודות פטירתו, כאשר הם מספרים על "משגיח" שנתן את נשמתו בעבורם והשקיע את כל תמצית חייו בחינוך התלמידים.

במשך שנים רבות היה  נוהג למסור שיעורי הלכה לבנות ישראל בסמינר "החדש" בראשות הרב ישעיהו ליברמן שליט"א בירושלים, ובמקביל, בסמינר נווה ירושלים. כמו כן, נודע בקולו הערב והיה ניגש לפני התיבה בתפילות הימים הנוראים בקהילת חניכי הישיבות בבית וגן.

במקביל לפעילותו העניפה לבני נוער דאג גם לטף, כאשר במשך שנים ארוכות כתב מדורים לצעירים בשבועון "זרקור" תחת השם פ. אביגדור, בהם העביר מסרים חינוכיים חשובים בחכמה רבה. בשנה האחרונה סבל ממחלה קשה, אך מקורביו מעידים כי מעולם לא התלונן ולא משה השמחה מפניו. לפני כחודשיים זכה להשיא את צעיר בניו.

בהלוייתו לא נישאו הספדים עקב קדושת החג, אך הגאון רבי עזריאל אוירבעך שליט"א נשא דברי פרידה והתעוררות.

ת.נ.צ.ב.ה