יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

"נעילת החג" בקהילות הקודש

טוג מגיש: סיכום אירועי נעילת חג הפסח בחלק מחצרות הקודש בארץ; בחסידות ויז'ניץ השתתף האדמו"ר שליט"א במעמד, בצאנז ובמישקולץ השתתפו התושבים החילוניים ג"כ

אבי גרינפלד, כ"ב בניסן תש"ע - 06/04/2010 10:40
עם סיומו של חג הפסח התקיימו בחצרות החסידים מעמדי "טיש נעילת החג" בנשיאות כ"ק האדמורי"ם שליט"א ובהשתתפות מאות ואלפי חסידים. מטבע הדברים, קצרה היריעה מלהקיף את כל חצרות הקודש. "טוג" מגיש סקירה של האירועים שהתקיימו.

- בבית המדרש הגדול  של חסידות ויז'ניץ בבני ברק התקיים המעמד בהשתתפות אלפים ובהכוונתו של הרה"צ ישראל הגר שליט"א, כאשר במשך שעות ארוכות שוררו ההמונים את ניגוני ויז'ניץ השייכים לחג. רגע השיא נרשם כאשר כ"ק האדמו"ר שליט"א טרח, למרות חולשתו הרבה וגילו המופלג, להגיע ולהשתתף בעצמו במעמד.

- בבית המדרש של חסידות צאנז בקרית צאנז בנתניה התקיים מעמד עצום ורב רושם, כאשר מאות מתושבי העיר החילוניים הגיעו אף הם למקום  כדי להתבשם מניחוחה של שמחה יהודית.

- מראות דומים נרשמו במעמד של חסידות מישקולץ בפתח תקווה, כאשר במשך כל ימות השנה משמש ביתו של כ"ק האדמו"ר ממישקולץ שליט"א אבן שואבת לאלפים מבני העיר אשר פונים אליו, ורבים רבים מביניהם הגיעו למעמד המרומם בבית המדרש של החסידות אמש.

- בחסידות מודז'יץ התקיים המעמד בחרדת קודש, כאשר ניגונים מיוחדים השמורים למעמד זה נוגנו ברטט. ולאחר קיומה של "סעודת משיח" שרו המוני המשתתפים במשך זמן רב מניגוני החסידות. 

שנזכה לאכול מן הזבחים ומן הפסחים.