יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

בפעם השלישית נחנך הערב בית הכנסת החורבה

בית כנסת החורבה שעמד בחורבתו זו הפעם השניה לאחר שנחרב בשנת תש"ח, נחנך כעת בהשתתפות קהל נרגש. מחר צפוי ככל הנראה להגיע למקום, מרן הגרי"ש אלישיב לתפילת מנחה

אבי גרינפלד, כ"ט באדר תש"ע - 15/03/2010 20:37
במעמד עצום ורב רושם, בו נכחו אלפים נחנך הערב [ב'] בית  הכנסת "החורבה" בעיר העתיקה בירושלים. בית הכנסת  החורבה נבנה לראשונה על ידי קבוצת  יהודים מאירופה שהגיעו עם ר' יהודה  חסיד, כאשר לא השיגה ידם לפרוע  את חובותיהם לערבים, העלו אותו הערבים באש, בהמשך שוקם ונבנה על ידי תלמידי הגר"א שעלו ארצה, ושוב נחרב על ידי הכיבוש הירדני בתש"ח, היום נחנך בית הכנסת בשלישית.

במעמד הגדול השתתפו הרבנים הראשיים הרב יונה מצגר שליט"א והרב שלמה עמאר שליט"א, כמו כן השתתף רבה של אוקראינה הרב משה ראובן אלטמן שליט"א, באשר התורמים הם תושבי אוקראינה. עוד הגיע רבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן אשר נתכבד לשאת דברים, הרב יונה מצגר ברך "מציב גבול אלמנה" בשם ומלכות, עוד השתתפו באירוע, רבה של העיר העתיקה הגאון רבי אביגדור נבנצאל שליט"א, הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר צעירי חב"ד, הרב יצחק פינדרוס סגן ראש העיר ירושלים וראש העיר ניר ברקת, שר השיכון הרב אריאל אטיאס, יו"ר הכנסת ח"כ רובי ריבלין, רבנים ואישי ציבור רבים.

במהלך הטקס הוצגה מצגת אורקולית על קורות המקום, נאמרו  פרקי חזנות על ידי החזן הצבאי הראשי  סא"ל שי אברמסון, ונישאו שורה של נאומים, כאשר כולם משבחים את פעלו של ניסים ארזי מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע שהשקיע את מירב זמנו לענין זה.

מביתו של מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א נמסר כי נבצר ממנו להגיע היום, אך אי"ה יגיע לחורבה לתפילת מנחה מחר ב12, הגרי"ש סיפר למקורביו כי שמחת הבר מצוה שלו היתה בבית הכנסת החורבה, היום לפני 87 שנים.

טוג
החורבה בתשס"ד [צלם]
 
טוג
החורבה בחורף תשס"ח [צלם]

טוג
החורבה בקיץ תשס"ח [צלם]

טוג
בקיץ תשס"ט [צלם]