יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ערב התרוממות בחצר ליז'ענסק לרגל יום ההילולא של ה'נועם אלימלך'

בבית המדרש של האדמו"ר מליז'ענסק בשכונת רמות בירושלים התקיימה סעודת ההילולא לזקנו - ה'נועם אלימלך'. האדמו"ר קרא לחזק את הלימוד במשנת זקנו

ישראל אייזן כ"ה באדר תש"ע - 11/03/2010 15:28
במוצאי מנוחה פרשת כי תישא –פרה, התקיימה סעודת ההילולא המרכזית בשילוב סעודת מלווה מלכה לכבוד יום הזיכרון של הרה"ק הרבי ר' אלימלך מליזענסק זיע"א בעל ה'נועם אלימלך'.
 
כבכל שנה התאספו ובאו קהל רב של חסידים, אנשי מעשה, נכדי הרה"ק, רבנן ותלמידיהון, כשבראשם אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות - לעריכת השולחן אשר לפני השם שנערך ע"י כ"ק האדמו"ר מליז'ענסק שליט"א, נכדו וממשיך דרכו של בעל ההילולא. האירוע המיוחד התקיים בבית מדרשו של האדמו"ר בשכונת רמות בירושלים.
 
ליד שולחנות ערוכים כיד המלך הסב הציבור לסעודת מצווה לכבוד ההילולא, תוך האזנה בקשב רב לדברי הרבנים הגאונים שליט"א, אשר האריכו על גודל השעה והמקום, ובחיזוק משנתו של הרה"ק בעל ההילולא. בין לבין זימר הקהל ניגוני התעוררות ודביקות שכפי המקובל חוברו ע"י ה'נועם אלימלך'. יצוין, כי ניגונים אלו הופקו בעבר בקלטת ע"י מרכז מוסדות ליזענסק.
 
התרגשות רבה ומיוחדת עוררה שירת ניגון הדביקות שמיוחס לרבינו זיע"א, כאשר כל הקהל הקדוש שר בהתעוררות עצומה - כהכנה לדברות הקודש של כ"ק האדמו"ר שליט"א.
 
 בדבריו, עורר האדמו"ר שליט"א את הציבור לדבוק וללכת בדרך אותה התווה הרבי ר' אלימלך זי"ע.
 
אדמו"ר הוסיף ועמד בדבריו על ניסיונות הדור, ועל כוחו וגבורתו של בעל ההילולא - שהיה תמיד מוסר נפשו בעבור כלל ישראל, לעמוד לנו לזכות גם בימינו אנו, להינצל משטף הניסיונות ובוודאי שזכותו הגדולה תגן עלינו ועל כל עם ישראל להיוושע בכל מילי דמיטב.
 
כמו כן, הזכיר האדמו"ר שליט"א בדבריו את בני הקהילה שזכו לנסוע למקום מנוחת קודשו של ה'נועם אלימלך' בעיר ליז'ענסק כדי להתפלל על קברו של אותו צדיק. האדמו"ר הזכיר מפי ספרים וסופרים שהיו תלמידי הבעל שם טוב הק' כי על ידי שדבקים בתורתו של הצדיק נחשב כאילו השתטחו על קברו.
 
האדמו"ר סיים בקריאת קודש, לכל הקהל הקדוש ובפרט לבחורי החסידות, שיתחזקו בלימוד תורת בעל ה'נועם אלימלך' ובפרט שילמדו ויהיו בקיאים בחיבוריו ה'צעטיל קטן' ו'הנהגות האדם'.
 
לאחר חצות הלילה התפזרו הנאספים מתוך שמחה ותפילה שתתקבל תפילתנו ברצון, תוך כדי שרבים קיבלו על עצמם לומר מידי יום את ה'תפילה קודם התפילה' שחוברה על ידי ה'נועם אלימלך'.

 בהדלקת הנרות []
בבציעת הפת []

אדמו"ר מליז'ענסק עם בנו ראש הישיבה []

חלק מקהל המשתתפים []

עם רבני רמות []