חיים טברסקי
הארץ לא תיבנה מחילול שבת !
חיים טברסקי מזהיר את מתיישבי 67' לבל יעלו בדעתם להציל את הארץ דרך הפרת חוקות הבורא.
י"ז בכסלו תש"ע - 04/12/2009 11:03
החשש שפרץ הרגשות הגואה בליבות המתנחלים ביהודה ושומרון, לנוכח המעשה הברוטאלי אשר ננקט נגד מפעל ההתיישבות שלהם בימים האחרונים, יביא אותם לידי חילול שבת במעשה, תוך כדי הסתמכות מעוותת על מצוות ישוב ארץ ישראל, אמורה להדיר שינה דוקא מעיניהם של התומכים בהתיישבות זו וחפצים בהישרדותה.
הנסיון להשיג הישג רגעי ובר-חלוף, במחיר חילול קדושתה של השבת - מקור הברכה, יזיק בודאי להתיישבות היהודית בארץ ישראל. אחד התנאים המרכזיים של עם ישראל בקבלת ארץ ישראל, הוא השמירה המוקפדת על מצוות התורה. השבת, אינה כלי משחק פוליטי בשום צורה שהיא, וחילולה ימיט אסון על הישוב היהודי בארץ ישראל בכלל, מכח הערבות ההדית שלנו כעם אחד.
אחת הבעיות המרכזיות של התנועה הציונית בישוב הארץ, היתה ההפרה הבוטה של כל חוקי התורה במהלך זה. לא יתכן שהרצון האלוקי להשיב בנים לגבולם יהיה כרוך בחילול מצוותיו בדווקא. לו חפצים חיים אנחנו, בבתינו, על אדמתינו, נאבק בכל הכח שבידינו על זכותינו הטבעית וההסטורית לגור בכל מקום בארץ ישראל. (הכוונה כמובן לאלו שאינם חוששים מהפרת השבועה לבל נמרוד באומות, בעצם התיישבותנו בשטח כבוש) אך חלילה וחס בל נמרוד במי שאמר והיה העולם. שלו הארץ! שלו התורה! לא ניבנה בארצנו באמצעות הפרת חוקותיה.
נזכור תמיד, כי אמנם הבטיח הקב"ה לעם ישראל לזכור את זכות התיישבותם בארץ ישראל ומסירות נפשם על ישובה, כפירוש הגראי"ה קוק זצ"ל את מילות ההבטחה 'והארץ אזכור'. אך להבטחה זו הוקדמו התזכורות, בריתי אברהם, בריתי יצחק ובריתי יעקב. ברית עולם לעם עולם, שלא תופר חלילה וחס ותיפגע מקור ברכתה במעשי איוולת מסוג זה.
שבת שלום לאחינו, יושבי השומרון, יהודה והרי ירושלים סביב לה.
הנסיון להשיג הישג רגעי ובר-חלוף, במחיר חילול קדושתה של השבת - מקור הברכה, יזיק בודאי להתיישבות היהודית בארץ ישראל. אחד התנאים המרכזיים של עם ישראל בקבלת ארץ ישראל, הוא השמירה המוקפדת על מצוות התורה. השבת, אינה כלי משחק פוליטי בשום צורה שהיא, וחילולה ימיט אסון על הישוב היהודי בארץ ישראל בכלל, מכח הערבות ההדית שלנו כעם אחד.
אחת הבעיות המרכזיות של התנועה הציונית בישוב הארץ, היתה ההפרה הבוטה של כל חוקי התורה במהלך זה. לא יתכן שהרצון האלוקי להשיב בנים לגבולם יהיה כרוך בחילול מצוותיו בדווקא. לו חפצים חיים אנחנו, בבתינו, על אדמתינו, נאבק בכל הכח שבידינו על זכותינו הטבעית וההסטורית לגור בכל מקום בארץ ישראל. (הכוונה כמובן לאלו שאינם חוששים מהפרת השבועה לבל נמרוד באומות, בעצם התיישבותנו בשטח כבוש) אך חלילה וחס בל נמרוד במי שאמר והיה העולם. שלו הארץ! שלו התורה! לא ניבנה בארצנו באמצעות הפרת חוקותיה.
נזכור תמיד, כי אמנם הבטיח הקב"ה לעם ישראל לזכור את זכות התיישבותם בארץ ישראל ומסירות נפשם על ישובה, כפירוש הגראי"ה קוק זצ"ל את מילות ההבטחה 'והארץ אזכור'. אך להבטחה זו הוקדמו התזכורות, בריתי אברהם, בריתי יצחק ובריתי יעקב. ברית עולם לעם עולם, שלא תופר חלילה וחס ותיפגע מקור ברכתה במעשי איוולת מסוג זה.
שבת שלום לאחינו, יושבי השומרון, יהודה והרי ירושלים סביב לה.