יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

חיים טברסקי

אנו מזהירים בזאת !

חיים טברסקי, מזהיר, שונה ומשלש. עצימת עינים אינה פתרון. העתיד בא יבוא, ואיתו כל המשמעויות מהן אנו מנסים להתעלם כעת.

חיים טברסקי (טור אישי) ז' בכסלו תש"ע - 24/11/2009 17:50
בעוד הצנזורה מונעת מאתנו לכתוב אודות מה שבאמת מעניין וגם מטריד את אזרחי ישראל, ובתקוה שראשי השלטון לוקחים בחשבון את הרוח הגבית העוצמתית שעסקת חילופין בסגנון עליו מדברים מקורות זרים, תיתן לארגוני הטרור. נסתפק כרגע בכך. ונתעסק היום בשני נושאים אחרים, חשובים גם הם, שאמורים להטריד מאוד את אזרחי המדינה. הראשון – בעיקר למגזר החרדי. השני – לכולם.
                                                   * * *
מצוקת הדיור הגוברת במגזר החרדי הוא כבר עיסה לעוסה, כתבו עליה רבות, ופתרון אמיתי ומיידי באופק הנראה לעין – אינו קיים עדיין.
כרגע, עיני הכל נשואות לרמת בית שמש ג', המכרזים שהוציא משרד השיכון אמורים להיסגר ביום א' הקרוב בצהריים, זאת במידה כמובן, שהבג"ץ, לא יחליט ברגע האחרון לקבל את עתירת חברי מועצת העיר החילוניים והד"לים בבית שמש לבטל אותם.
מסביב יהום הסער. ועדות עסקנים נבחרות שוקדות על חריש עמוק של דירות זולות ברחבי הארץ. ולא, אנו לא מתכוונים לחריש – זו השוכנת בנחל עירון, שם בכלל עדיין לא ידוע מה ואם יהיה, מתי וכיצד. בוקה ומבולקה. איזורי הלחץ בסביבות הזוגות הצעירים והוריהם הכורעים תחת נטל תשלום השכירויות היקרות בערים הגדולות והותיקות, מפעיל תאים נרדמים וממריץ את העוסקים במלאכה, לנסות ולמצוא פתרונות דיור זולים, לפעמים שונים ומשונים.
פרוייקט אחד הממוקם באיזור מרכז הארץ, ובכוונה לא כתבנו 'אזור טוב במרכז הארץ', ומיד נסביר. יוצר סביבו אדוות גלים שקטה אך מסיבית, דיבורים אודות ושמועות על. כולם מדברים עליו, אבל אף אחד באמת לא משווק אותו ברצינות.
לא נאריך במיוחד אודות סגולותיו היחודיות של הפרוייקט, וישנם כאלו. אך מאחר ואי הבהירות סביבו אינה מקרית, ומוכוונת מגבוה, מסיבות מובנות ואמיתיות. נבקש רק מהעוסקים במלאכה לשם שמים, לבדוק היטב את סביבות הפרוייקט, ואת הנסיבות שהביאו לכך שהגורמים המוסמכים שבדרך כלל אינם ששים לעזור לציבור החרדי, הסכימו פתאום למהלך.
נושא מטרדי הרעש וזיהום האויר מן המפעלים בסביבה, הידועים בודאי לתושבי המקום ולכל מי שמתקרב אליו, דבר שאכן הרתיע רבים מהעסקנים שבקשו בשלבים שונים להיות מעורבים בו, הוא אכן בעיה, אך לדעתנו הצנועה – זו הבעיה הקטנה.
הבעיה הגדולה היא, האפשרות התיאורטית שגם תושבי הפרוייקט החדש יזכו עם הזמן לפטור גורף מארנונה, בגין אותם נסיבות שהביאו את עירית אור-עקיבא לתת לתושבי רחוב הכלנית פטור שכזה.
ראו הזהרנו!
                                                   * * *
בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, הניח היום אבן דרך נוספת בפרוייקט נטילת הסמכויות השלטוניות לידו – שלא כחוק.
לאחר שכבר התרגלנו לכך, שהבג"ץ בישראל יכול לבטל חוקי כנסת, סמכות שמעולם לא ניתנה לו בשום צורה שהיא. כך שבשבוע שעבר בעת ששופטי העליון החליטו לבטל את החלטת הכנסת המתירה הפעלתו של בית סוהר פרטי בנגב, כבר עברנו כולנו על כך לסדר היום הציבורי. היום לקחו שליטי המשפט צעד אחד קדימה.
ההחלטה לבטל את מינויו של שר שלום ג'רבי כמנכ"ל משרד המדע, למרות שמדובר באיש בעל נסיון ניהולי רב ועשיר, המחזיק בתארים אקדמאיים, בגין היותו מקורב פוליטי של שר המדע. ובהתעלם מכך שמנכ"לים של משרדי ממשלה היו מאז ומעולם מינויים פוליטיים של השרים הממונים. היא נסיון נוסף לחזק את אחיזתן השלטוניות של האליטות המשפטיות, המספחות לעצמן תחומי סמכות נוספים בסגנון של 'סגירת שטחים'. סיפוח זוחל שלו היה נעשה בכל גוף אחר, היה נפסל ללא ספק על הסף בידי אותם אבירי שלטון חוק ומשפט.
ככלל, הסמכות לבטל החלטות ממשלה וכנסת, שהם הריבון, המבטא למעשה את רצון העם, ואשר בידיהם ניתנה הסמכות החוקית לקבל החלטות אלו. הסמכות הזו נלקחה או בעצם נשדדה בידי הבג"ץ בהנהגתו של אהרן ברק מידינו אנו. ההכרה המשפטית בחוקי היסוד כ'חוקה' אשר סעיפיה גוברים על כל החלטה אחרת, היא פיקציה המבוססת בעיקר על תמיכה גורפת מצד התקשורת בישראל, המשתיקה כל קול שפוי המנסה לטעון אחרת.
כדאי שנזכור זאת, בעת ששופטי בג"ץ ושליחיהם, ינסו שוב במתק שפתיים לשכנע את נציגינו בכנסת לתמוך ב'חוקי יסוד' תמימים למראה ונחמדים לעינים. בעת שיסבירו לנו ולהם בנועם וברצון למה החוק הספציפי הזה אינו יכול כלל להיות נוגע לאינטרסים של הציבור החרדי. כדאי שנזכור אז, לאן הוביל הבג"ץ את חוקי היסוד 'כבוד האדם וחירותו' ו'חופש העיסוק'. אלף תיאוריות אבולוציה לא יכלו לתאר לאן יגיעו החוקים ה'תמימים' הללו במשנתם של שופטי הבג"ץ.
נקוה רק, כי חוגי הד"לים בישראל, ששוב סופגים מהלומה מהשלטון החילוני. יפנימו סוף סוף, כי אלף אלפי ריקודי 'מה יפית' בפני הפריץ החילוני, ואפי' לא רדיפת החרדים בדילים מקומיים ובעתירות בג"ץ, לא יגנו עליהם ביום שהאינטרסים של השלטון יתנגשו עם האינטרסים שלהם. כפי שהם לא הגינו על טובי בניהם מפינוי וזריקה לרחוב, ועל טובי עסקניהם מסילוק מלשכותיהם.
ראו הזהרנו!
  1. 3. אזהרת פרוייקט
    ע 25/11/2009 16:07
    במרכז בינתים יש שני פרויקטים אחיסמך ורמ-א-לה לודֹֹּׁ00
  2. 2. על איזה פרוייקט הוא מרמז ?
    עסקן בכיר 25/11/2009 13:02
    למישהו יש מושג ?
  3. 1. המזריסטים, ככסיל ההולך בחושך
    שמוליק 25/11/2009 07:43
    אין מה לעשות, הם עוצמים עיניים ולא מוכנים להבין שזמנים השתנו. כמה מצחיק לשמוע אותם אומרים הלל אחרי הגירוש מגוש קטיף, כמה מגוחך לראות אותם ממשיכים להתפלל לשלומם של מנהיגי המדינה בעוד שהללו לא מפסיקים להתנכל ליהדות ושורשיה.