יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

יוסף אהרונזון

סובייקטיביות אובייקטיבית

יוסף אהרוזון לא מהסס למתוח ביקורת פנימית על המערכת, וחושף יותר מטפח משיקוליה הכבדים, מה גורם לו להתחיל לזמר? תפיסת הרוצח

יוסף אהרונזון ט"ו בחשון תש"ע - 02/11/2009 13:43

אמש הופיעה ב'אתרוג' הכותרת 'הלם בימין: השב"כ תפס רוצח יהודי", שמו של האיש פורסם, ולידיעה צורפו גם תמונות של אמצעי לחימה שנתפסו ברשותו. בהחלט לא ידיעה נחמדה וסימפטית, בעיקר כשמדובר באדם שבא מהצד 'הנכון' של המפה, עטור בזקן ובכיפה, והכי חשוב הוא פגע באנשים על רקע אידיאולוגי - זה כבר ממש אסון.


אין ספק כי נטילת חיים של מישהו באשר הוא, אינו דבר של מה בכך, ומתרי"ג המצוות נבחרו 7 מצוות בלבד לגויים, ואחת מהן היא 'לא תרצח'. אולם הכותרת הרועשת של אתרוג עוררה בי תחושה של היסחפות המערכת אחרי התקשורת הכללית.


התקשורת הכללית, המדווחת חדשות לבקרים על מקרי אלימות נוראיים, תוצאת החינוך החילוני, מצאה לנכון להפוך את המקרה הנוכחי למשהו מיוחד וייחודי. אנו באתרוג משתדלים להתעלם מכל רצח ומקרי אלימות בשל היותנו כלי חרדי שהתאים את עצמו לטנדרטים המקובלים זה שנות דור בתקשורת החרדית, אולם כמי שיושב במערכת אתרוג, אני נחשף למקרי האלימות הרבים המתרחשים במגזר החילוני. והשאלה היא: מה שונה רצח זה מכל המקרים האחרים?


שאלה פשוטה, תשובה פשוטה עוד יותר.


האפשרות לשלוח אצבע מאשימה למגזר שלם שאינו חושב כמו שהגוורדיה השלטת במדינה חושבת, האפשרות הזו עושה את ההבדל. כבר אמש נתנה התקשורת במה לקולות מהשמאל שדאגו להטיל את האשמה על הרצח על כל ציבור הימין, ח"כ תמיד (עבודה) ח"כ ניצן (מרץ) ח"כ טאלב א סנע (רע"ם תע"ל) התבטאו בחריפות נגד ציבור הימין כולו.


דווקא היום, ואפילו שקוראי אתרוג אינם נמנים על הציבור שבו גדלו מייצרי הכותרות שכאלו, אתרוג היה צריך לדווח על המקרה, אבל בהחלט להמנע מההיסחפות של הפיכת מקרה הרצח הזה לנושא מרכזי שבחדשות.


ימשיכו בתקשורת הכללית לדווח על אלימות מימין ומשמאל, ידאגו התקשורתנים להאשים ולהעצים את הרעש שבעניין, ואנו באתרוג נמשיך לדווח על רב חדש לעדת הקווקזים, על הבר מצווה לנכדו של הרב אבוחצירה, וגם נדווח עד כמה עצוב שמאז הרצח הפוליטי הראשון בעידן ההתיישבות החדשה בארץ ישראל (לא רבין, אלא דה האן) ממשיכים מידי פעם סהרוריים מכאן ומכאן להתנהג בחוסר אחריות.


הערה קצרה: שבועות של צו איסור פרסום על תפיסתו של טייטל הסתיימו דווקא סמוך ליום השנה של רצח רבין, יש לכם הסבר מדוע?

  1. 4. כמה שזה נכון
    קבל עם 02/11/2009 16:27
    לא הייתם אמורים להעלות כאן ידיעה שכזו, לא מתאים לכם, לא מותאם אליכם.
    אגב, גם את הידיעה שהעליתם כאן על הרצח בראשל"צ, די נדהמתי לראות כאן.
    אבל, שאר החומר הכבד שאתם מספקים כאן די מחפב על שגיאות אלו ואחרות.
    קורה.
    לכולם.
    ו-אהרונזון - תפסיק לבקר כבר את המערכת הזו...
  2. 3. שיוסף אהרנזון ינער את המערכת שלו
    חיים רבי 02/11/2009 14:52
    לפני שהוא מעלה כאן טור
  3. 2. יפה מאוד [לל"ת]
    ריקי 02/11/2009 14:39
  4. 1. יש לי תשובה לשאלה האחרונה
    מגיב סדרתי 02/11/2009 14:22
    אומר זאת כך, יוסף: הסיפור תפס כותרות לכמה שעות בלבד, לאחר חשיפת זהות הרוצח של משפחת אושרנקו או איך שקוראים להם מראשון לציון.
    הלך להם הסיפור בשבוע היאהרצהייט לרבין.
    רחמנעס.