יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סיפוק רב במערכת הבריאות ממינויו הצפוי של ר' יעקב ליצמן כמחזיק תיק הבריאות

בצהריים אישר האדמו"ר מגור את המינוי. במערכת הבריאות מביעים שביעות רצון ואימון רב ביכולתו של ליצמן להוציא את העגלה מהבוץ. תחושות סיפוק בסיעת יהדות התורה על ההסכמה של ליצמן לקבל על עצמו את התפקיד החשוב והאחראי.

חיים טברסקי י"ב בניסן תשס"ט - 06/04/2009 17:19
הרבה דם רע זרם בשבוע האחרון בין מערכת הבריאות ללשכתו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, האפשרות שמשרד הבריאות יוותר ללא מוביל בכיר ומוכשר הדריכה את מנוחתם של מנהלי בתי החולים הגדולים בארץ, סירובו של ח"כ יעקב ליצמן להחזיק את תיק הבריאות בתפקיד סגן שר, הובילה את המערכת כולה לסחרור מסוכן. בנוסף לכך הגישה התנועה לאיכות השלטון בישראל עתירה לבית המשפט העליון, שיורה לראש הממשלה למנות שר בריאות במשרה מליאה.

דומה שהיום בשעות הצהריים, עת נודע כי האדמו"ר מגור הודיע לח"כ ליצמן כי הוא מאפשר לו לקבל על עצמו את תיק הבריאות, נגולה אבן כבידה מליבם של רבים וטובים. כזכור בשבוע שעבר, כפי שדווח באתרוג, הוחלט בסיעת יהדות התורה לבחור בח"כ ליצמן לתפקיד הבכיר אותו קיבלה הסיעה כמחזיק תיק הבריאות, ח"כ ליצמן שחפץ דוקא בראשות ועדת הכספים של הכנסת שנמסרה לח"כ הרב משה גפני, יצא לסבב התייעצות אצל גדולי ישראל, ואמש הודיע לראש הממשלה כי הוא מקבל על עצמו את התפקיד החשוב והאחראי כל כך.

'כבר הרבה שנים שבראש מערכת הבריאות בישראל לא עמד אדם עם עוצמה פוליטית רבה כל כך, ועם יכולת ביצוע מרשימה מסוגו של הרב ליצמן' אמר הערב ל'אתרוג' אחד ממנהלי בתי החולים באזור המרכז, מדובר בביצועיסט עם קבלות מוכחות, שהמערכת זקוקה לאחד כמותו כרגע.

גם בציבור החרדי ובסיעת יהדות התורה בכנסת התקבלה הבשורה בשמחה גלויה, המתחים שהיו מתחת לפני השטח בימים האחרונים, השתחררו באחת, וחברי הכנסת של הסיעה הביעו את תקוותם כי שילוב הכוחות והמאמצים יובילו ליצירת תנופה מרשימה של הישגים עבור הציבור החרדי כולו.

'זו הזדמנות פז עבורנו לפעול למען כלל הציבור בישראל' אמר היום בצהריים אחד מחברי הכנסת של יהדות התורה והוסיף: יהדות התורה יכולה לשבור את התדמית הסקטוריאלית שהודבקה לה עד היום שלא בצדק, ולהוכיח כי אנו יודעים היטב לטפל במשברים לאומיים בצורה רצינית ואחראית.

משרד הבריאות הוא המשרד השלישי בגודלו בין משרדי הממשלה מבחינה תקציבית, אחרי משרדי הבטחון והחינוך. הוא אחראי על כל בתי החולים וקופות החולים בארץ, וקובע את המדיניות של הרכב סל התרופות ותקנות לבריאות הציבור. די באם נזכיר את האינטרס החרדי שיש בבתי החולים לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, וביקור חולים הירושלמי, כדי להבין שהמשימה שהוטלה על כתפיו של ח"כ ליצמן היא כבדה ואחראית.

בימים הקרובים אמור ח"כ ליצמן להכנס לתפקידו, ואנשיו כבר מחפשים דמות בכירה שתתאים לעבוד לצידו כמנכ"ל המשרד, עמדה שהיא שוות ערך בסמכות ובשכר לעמדה של מנהל בית חולים ממשלתי.

גם פרוייקט הבייבי של ח"כ ליצמן מזה שנים, בית החולים החדש באשדוד, יזכה בודאי לדחיפה רצינית קדימה, בית החולים שהקמתו היא יוזמה של ראש עירית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי וארגון הרפואה של חסידי גור בעיר, אמור לתת מענה נצרך לתושבי העיר החמישית בגודלה בישראל, שמשום מה עדיין לא זכתה למרכז רפואי משלה, כנדרש ללא ספק.