חדשות
שוב התעמרות בציבור החרדי?
חה"כ רונית תירוש פנתה בהצעת חוק לבטל את שעון החורף בישראל, תוך ידיעה ברורה שההחלטה תצית אש בין הציבור החילוני לדתי. הפתרון של תירוש: "לא רוצה להפר הסטטוס קוו, השעון יפעל בשבועיים של החגים". ומה עם השבת? ומה עם סליחות אלול של הספרדים?
האם שוב נעשה נסיון להגיע מתוך מסווה תמים ולעורר מחלוקת רדומה בין פלג החילוני לציבור הדתי - חרדי בישראל? חברת הכנסת רונית תירוש פנתה לראש הממשלה בהצעת חוק לבטל כליל את שעון החורף בישראל, ולהנהיגו רק במשך שבועיים בשנה. השבועיים הללו הינם שבועיים של חסד שאותן מוכנה חברת הכנסת להעניק לציבור הדתי - חרדי והם השבועיים של תקופת החגים.
תירוש מגייסת לצידה את תאונות הדרכים וטוענת כי הנהגת שעון קיץ תמידי תפחית בשעה את שעות הנהיגה בחושך, וכך תעזור למזער את סך תאונות הדרכים. מה שלא חשבה עליו חברת הכנסת, הינה העובדה שהשעה הזו תגיע בבוקר, כאשר הזריחה מתאחרת, ואילו אנשים ייאלצו כבר לצאת למקומות העבודה כשהאור עדיין ממש לא הגיע לשיאו.
לדבריה של תירוש, היוזמה נועדה להביא לחיסכון בחשמל, להעלאת תפוקת העבודה וכאמור, למאבק בתאונות הדרכים. כפי שהוכח בעבר, רבות מהסיבות להנהגת שעון קיץ הינן אחיזת עיניים בלבד. בשעון חורף אמנם משלמת יותר המדינה על שעה נוספת של מאורו/או קירור, בשעה שבשעון הקיץ משלמים זאת האזרחים עצמם.
שעון הקיץ מגביר את חילול השבת בישראל, וכן מקשה על הצומות שמתארכים אל תוך הלילה, תחת להתחיל מוקדם ולסיים מוקדם את 25 שעות התענית הקבועות.
תירוש הציעה להחיל את שעון החורף על פי המועד הקבוע בחוק (ה-12 בספטמבר) אך להחזירו לאחר שבועיים, תקופת 'אחרי החגים' שבה שב המשק לפעילות סדירה.
מה יגיבו על כך הח"כים החרדיים, ובמיוחד שרי ש"ס? תירוש הפנתה את מכתבה גם ליו"ר ש"ס, חה"כ אלי ישי.