יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פעילי גרינפיס עצרו הבוקר את פריקת הפחם בחדרה

פעילי ארגון גרינפיס מנעו הבוקר פריקת פחם בנמל חדרה. הפעילים טיפסו על עגורן הנמל ומנעו את המשך פריקת הפחם מאוניית הפחם 'אוגוסטה' שעגנה במקום. כעבור זמן קצר נעצרו כל הפעילים. תמונות

יוסי בלוך, ד' באב תש"ע - 15/07/2010 15:52
נמאס לכם משגרת ההפגנות של הבערת הפחים וצעקות 'נאצים', קבלו את ההצגה הכי טובה בעיר, או בעצם - בלב ים: 6 פעילים של גרינפיס יצאו הבוקר, מספינת הדגל של הארגון, המשייטת סמוך לחופי חדרה. הפעילים הגיעו דרך הים למזח הפריקה, טיפסו על עגורני ענק בנמל חדרה ועצרו את פריקת הפחם. זוהי פעולה שנייה של ארגון גרינפיס בשבוע האחרון במסגרת המאבק לביטול תחנת הפחם המיועדת באשקלון. 

הפעילים יצאו הבוקר מספינת הדגל של גרינפיס בסירות מנוע מתנפחות לעבר מזח פריקת הפחם בחדרה. לאחר שבנמל עגנה בשלבי פריקה ספינת הפחם "אוגוסטה", עמוסה בפחם המיובא מאוקראינה. הפעילים טיפסו על המזח ומשם על עגורני פריקת הפחם שמתנשאים לגובה 45 מטר, הם השתלשלו מן העגורנים בסנפלינג ופרסו שלט ענק ועליו הכיתוב: "הפחם הורג". 2 פעילים של גרינפיס נעצרו ע"י המשטרה בשלב הטיפוס. 4 פעילים נוספים התבצרו על העגורנים. בשל נוכחות הפעילים במקום פעולת העגורנים נעצרה. הפעילים הודיעו, כי הם דורשים להכריז על ביטול הכוונה להקים תחנת פחם נוספת באשקלון וקוראים ליישם אנרגיה סולארית בישראל.

לאחר זמן קצר נעצרו גם ארבעת הפעילים הנותרים שעלו הבוקר על עגורן פריקת הפחם. במקביל, ספינת הדגל של גרינפיס ה- rainbow warrior ממנה יצאו הפעילים הבוקר נקראה לחקירה בנמל חיפה.

נילי גרוסמן, מנהלת קמפיין האנרגיה בגרינפיס, הנמצאת כעת על ספינת גרינפיס, מסרה: "הפחם אולי זול עבור חברת החשמל אבל לנו הוא עולה ביוקר. הציבור נאלץ לשלם את מחירו האמיתי של הפחם והגיעה העת לשים לזה סוף. ההחלטה היחידה המתקבלת על הדעת היא ביטול תחנת הפחם והעדפת אנרגיה נקייה. אנרגיה סולארית תספק את החשמל בדיוק כשהוא נדרש, בשעות השיא החמות ביותר. בעוד אנחנו מתחייבים לחסוך בחשמל אנחנו דורשים מחברת החשמל להעדיף את טובת הציבור ולפנות לפתרונות אנרגיה סולארית".

דו"ח חדש שפרסם ארגון גרינפיס קובע כי מחירה של תחנת פחם, בחישוב לטווח ארוך, גבוה פי 2 ממחירה של תחנה סולארית. בניגוד לטענות חברת החשמל שגורסת שפחם הוא הדלק הזול והזמין ביותר. שרי הממשלה מקבלים תמונה מעוותת, כאשר מוצג בפניהם רק מחיר השוק של הפחם, ללא כל העלויות הנלוות. עפ"י הדוח, ככל שתחנת כוח מזהמת פחות כך היא גם תעלה פחות בטווח הארוך.

לנוכח הפרסומים האחרונים לפיהן חברת החשמל שוקלת אפשרות להפעיל את התחנה המתוכננת בפחם ובגז לסירוגין עפ"י שיקולי מחיר השוק, אמרה נילי גרוסמן, מנהלת הקמפיין: "תחנה דו-דלקית תהווה תחנת פחם לכל דבר. על שרי הממשלה לשמור על ערנות ולא ליפול בפח ולאשר תחנה דו- דלקית. תחנה כזו עלולה בקלות להפוך בפועל לתחנת פחם מזהמת - לה מתנגד הציבור באלפיו. אנרגיה סולארית היא פתרון נקי ויעיל שיספק את החשמל הדרוש בשעות שיא הביקוש". הבנק העולמי המליץ לאחרונה לדחות את פרוייקט התחנה הפחמית באשקלון בשל מצבה הפיננסי הרעוע של חברת החשמל. המשך קידומה של התחנה יוביל לעליית מחירי החשמל בכ-16%.

  [צלם]

  [צלם]

  [צלם]

  [צלם]

  [צלם]

  [צלם]