יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ועדת איילנד מסיימת עבודתה: צפויה ביקורת נוקבת

ועדת הבדיקה בראשות האלוף במיל. איילנד שמינה הרמטכ"ל לאירועי המשט לעזה, תגישה היום לרמטכ"ל את מסקנותיה. על הפרק: ביקורת קשה על התנהלות צה"ל באיסוף המודיעין, ליקויים בתכנית ההשתלטות על המרמרה וכשלים בדרך קבלת ההחלטות

יוסי בלוך, א' באב תש"ע - 12/07/2010 08:49
ביקורת נוקבת. דו"ח הביקורת של ועדת הבדיקה לאירועי המשט בראשות האלוף (מיל') גיורא איילנד, יוגש היום לרמטכ"ל. הדו"ח עשוי לכלול ככל הנראה ביקורת קשה על איסוף המודיעין לקראת המבצע, על התכנית המבצעית להשתלטות על הספינה ועל דרך קבלת ההחלטות בצה"ל. כפי הידוע איילנד יימנע מהסקת מסקנות אישיות נגד בכירים בצה"ל.

גורמים המקורבים לעבודת הוועדה טענו כי לאלוף איילנד יש ביקורת קשה מאד על התנהלות הדרג המדיני, אולם מאחר שהמנדט של הוועדה צומצם לבדיקת המערכת הצבאית בלבד, לא יופיעו בדו"ח התבטאויות הקשורות בכך. למרות זאת, ייתכן שאיילנד ירמוז על עמדותיו לגבי התנהלות הדרג המדיני במסיבת העיתונאים שיקיים לאחר מסירת הדו"ח, אז ייתכן שיביע גם דעה ביחס להתנהלות אישית של בכירי צה"ל.  

בקרב בכירי צה"ל קיים מתח רב באשר למסקנות הוועדה ובאשר לזהות הגופים שייספגו את מרב האש, ההערכה היא שחיל הים, מספן המודיעין של חיל הים ואמ"ן, ייספגו את הביקורת הקשה ביותר בדו"ח. למרות זאת, סבורים בצה"ל כי איילנד יימנע מקריאה להדחתו של מפקד חיל הים, זאת לאור הצלחות החיל תחת פיקודו בשנים האחרונות.

ועדת הבדיקה עשויה להביע ביקורת קשה בגופי המודיעין השונים שעסקו בהכנות למבצע ההשתלטות, לאחר שהגופים לא שיקפו נכונה את האיומים שנשקפו ללוחמי השייטת שעלו אל הספינה.

במקביל לעבודת ועדת איילנד, ממשיכה ועדת טירקל בעבודתה והיא צפויה להסתמך החלק הצבאי על עבודת צוותו של איילנד. בתקופה הקרובה צפוי גם צוות של משרד מבקר המדינה לעסוק בסוגיה.