יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"כרזת הנאצה נכתבה לפני שנתיים"

ועד מתיישבי השומרון דוחים את ההסתה התקשורתית כנגד המתנחלים לאחר שפורסמה היום בתקשורת מודעת נאצה נגד שוטרים ערביים. לדברי הוועד: "המודעה נכתבה בעכו לפני שנתיים"

יוסי בלוך, כ"ט בתמוז תש"ע - 11/07/2010 15:59
התקשורת סערה היום לאחר שפורסם כי באחד היישובים ביש"ע פורסמה מודעה הקוראת לסירוב פקודה ונכתבו בה גם דברי הסתה כנגד שוטרים וחיילים ערביים. בין השאר נכתב כי "שוטר ערבי טוב דואג לערבים, חייל יהודי דואג ליהודים". בנוסף נטען כי לאחרונה חלה עלייה באלימות המילולית כנגד שוטרי מג"ב מהעדה הדרוזית המשרתים ביישובים היהודיים. קצין דרוזי טען כי יהודי סינן לעברו, "יש גם לכם מקום על הרכבת שתוציא את הערבים מישראל".

בעקבות פרסום הדברים גינה בחריפות השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' את התנהגות המסיתים והודיע כי המשטרה תפתח בחקירה נגד המעורבים בהסתה.

בתגובה לדברים אמרו בוועד מתיישבי יש"ע כי "יש להצטער שהשר לבטחון הפנים נגרר אחר פרסומים מסולפים ושקריים מבלי לבדוק את העובדות. אנו דוחים בבוז את ההסתה המנוהלת בידי גורם תקשורתי-צבאי אנונימי בגזרת שומרון המייצר עלילת דם, פשוטו כמשמעו, ולא בפעם הראשונה. אף אחד לא פעל בשום צורה כנגד חיילים דרוזיים. על אף שאיננו יודעים מי הפיץ את הכרוז המדובר, קריאה פשוטה בו מראה כי כלל לא מוזכרים בו חיילים או שוטרים דרוזים".

"הכרוזים בסגנון "שוטר ערבי עם הערבים, חייל יהודי עם היהודים" פורסמו כבר לפני כמעט שנתיים לאחר אירועי יום כיפור שעבר בעכו והטענות על חוסר פעילות מניעה של השוטרים המקומיים. מדובר במודעות שהופצו בכל רחבי הארץ, וכלל לא ניתן לקשרן לשומרון".

בוועד מתיישבי יש"ע מעריכים כי הפצתו של הכרוז המדובר חודשה לאחרונה לאחר תקרית חמורה שאירעה בחווארה, בה תקפו שוטרי מג"ב ערבים אזרחים שנרגמו באבנים ואף נפצעו. ע"פ הפרסומים בתקשורת, אחד מהשוטרים הזדהה כערבי מסכנין וצעק לעבר אחד האזרחים "אני ערבי מסכנין ואתה בטח אוהד בית"ר. אני ערבי והתפקיד שלי הוא לשמור על הפלשתינאים ולדפוק את המתנחלים".

בוועד המתיישבים מדגישים כי "לא רק שאותם כרוזים לא הופצו דווקא באזור השומרון כי אם ברחבי הארץ - כלל לא הוזכרו בהם דרוזים".

הנסיון להדביק על אותו כרוז עעלילה בדבר התקפה על הדרוזים הוא נבזי ומהווה הסתה שקופה. יש להצטער שדווקא בתקופה רגישה כזו, ישנם גורמים תקשורתיים-צבאיים בגזרת שומרון המנסים שוב ושוב ליצור שנאה והפרדה בין ההתיישבות לצה"ל".