יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הרב יהודה עמיטל ז"ל

בירושלים הלך לעולמו הרב יהודה עמיטל ז"ל, שכיהן כראש ישיבת הר עציון והיה שר בממשלת פרס לאחר רצח רבין. בצעירותו למד בישיבת חברון ונשא לאשה את נכדתו של הגרא"ז מלצר זצוק"ל

ישראל אייזן, כ"ז בתמוז תש"ע - 09/07/2010 10:57

ברוך דיין האמת: הבוקר הלך לעולמו הרב יהודה עמיטל ז''ל בביתו בירושלים, כשהוא בגיל 85 בפטירתו. המנוח ז''ל שימש כראש ישיבת 'הר ציון', חיבר ספרים רבים, ייסד את מפלגת מימד ושימש כשר לשעבר בממשלת שמעון פרס, לאחר תקופת רצח רבין. מסע הלווייתו יצא בשעה 12:00 מבית הלוויות שמגר להר המנוחות בירושלים הסעות ייצאו מחניית ישיבת הר ציון בשעה 11:00.

להלן תולדותיו מתוך 'ויקפדיה': הרב עמיטל נולד בשם יהודה קליין בחשוון תרפ"ה בעיר גרוסוורדיין שבמחוז טרנסילבניה שברומניה. במהלך מלחמת-העולם השנייה נשלח למחנה עבודה של הנאצים, שם שהה 8 חודשים. עם שחרור הונגריה בידי הצבא האדום עבר הרב עמיטל לבוקרשט, ומשם עלה לארץ-ישראל בחנוכה תש"ה. לאחר מעצר קצר במחנה המעצר בעתלית עבר לירושלים.

בירושלים החל ללמוד בישיבת חברון, ובהמשך הוסמך לרבנות על ידי מרן הגאון רבי איסר זלמן מלצר זצוק"ל. עבר ללמוד בישיבת קלצק ששהתה אז בעיר פרדס חנה, ושם גם התחתן עם אשתו מרים, נכדתו של הגאון רבי איסר זלמן מלצר. כשעברה ישיבת קלצק לרחובות, עקב מינויו של ראש הישיבה, הרב צבי יהודה מלצר, חותנו של הרב עמיטל, לרב העיר, עבר גם הוא לרחובות. תקופה קצרה גם שירת בהגנה ולחם במלחמת העצמאות. בשנות ה-60 עבר לירושלים.

לאחר מלחמת ששת הימים נקרא לעמוד בראש ישיבת ההסדר הר עציון, יחד עם הרב אהרון ליכטנשטיין. בשנת 1988 היה עמיטל ממייסדי תנועת מימד שהתמודדה ללא הצלחה בבחירות לכנסת.

לאחר רצח רבין התמנה לשר בלי תיק בתקופת ממשלת פרס. בבחירות 1999 התאחדה מימד עם רשימת ישראל אחת, בראשות אהוד ברק, אולם חלקו של עמיטל בעשייה הפוליטית ירד באופן משמעותי.

כשהגיע לגיל 80 ביקש מהנהלת הישיבה להחליט מראש, עוד לפני שיעזוב את תפקיד ראש הישיבה, מי יהיו ראשי הישיבה הבאים. הוקמה ועדה שבחרה את הרבנים יעקב מדן וברוך גיגי. הרב עמיטל זכה לשבחים רבים על התנהלות זו, שיש בה כדי למנוע סכסוכי ירושה האופייניים לישיבות רבות. השבחים אף הופנו לכך שמשרת ראש ישיבה לא עברה בירושה לקרוביו, אלא הוענקה על פי שיקולים עניינים.
 
יהי זכרו ברוך!

  1. 1. הר עציון
    בני 09/07/2010 12:07
    שימו לב שבתחילת הכתבה כתבתם ישיבת הר ציון
    זה ישיבת הר עציון כמו שרואים בהמשך הכתבה ממה שמצוטט מויקיפדיה