שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"אובמה לא ילחץ על נתניהו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת הבוקר בוושינגטון לקראת פגישתו הערב בבית הלבן עם הנשיא אובמה. בסיום הפגישה יקיימו השניים מסיבת עיתונאים. בירושלים מעריכים כי אובמה יימנע מהפעלת לחץ על נתניהו בסוגיית הקפאה. נתניהו עשוי להציג תכנית מדינית לאובמה

יוסי בלוך, כ"ד בתמוז תש"ע - 06/07/2010 12:10
נחיתה רכה או נחיתת אונס? מטוסו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ופמלייתו נחת הבוקר (ג') בשדה התעופה בוושינגטון, לקראת פגישתו הערב עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, בבית הלבן. בכירים בירושלים הביעו תקווה כי אובמה לא יפעיל לחץ כבד על נתניהו בנושא המשך ההקפאה בלא שיציג לו תמורה פלסטינית של ממש. במערכת הפוליטית מתרוצצות שמועות על תכנית מדינית של ברק ונתניהו שתוצג לאובמה במהלך פגישתם של שני המנהיגים.

נתניהו אמור להיפגש עם הנשיא בשעה 18:00 (שעון ישראל) וב-19:00 יקיימו שני המנהיגים מסיבת עיתונאים משותפת. כמחווה של האמריקנים כלפי ראש הממשלה שהושפל בפגישות הקודמות – יאכל ראש הממשלה ארוחת ערב עם נשיא ארה"ב ובו בזמן תארח אשת הנשיא את רעיית ראש הממשלה.

האמריקנים מתכננים הפעם, בשונה מהפעמים הקודמות, לקיים את הפגישה באווירה ידידותית ואוהדת ולקיים מסיבת עיתונאים לעיני המצלמות. בבית הלבן הפנימו ככל הנראה כי היחס המשפיל בו נקט הממשל כלפי נתניהו, הזיק למעמדו של אובמה בתוך ארה"ב בעיקר בקרב הקהילה היהודית שהיא מהתומכות המרכיות של אובמה, וגרם לאבו מאזן להקשיח את עמדותיו, דבר שמקשה עוד יותר על התקדמות בתהליך המדיני.

במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו יציג לאובמה תכנית מדינית שגובשה על ידי אנשיו ועל ידי שר הביטחון, בשיתוף עם נשיא המדינה, שמעון פרס.
מחר ימשיך נתניהו לוושינגטון וייפגש עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון. בהמשך יקיים נתניהו סדרת ראיונות לתקשורת האמריקנית בשעות צפיית השיא.

גם אם נתניהו יצלח את הביקור בוושינגטון ללא כל עימות מתוקשר עם הממשל, בארץ מצפה לו נחיתה קשה, לאחר שאנשי האגף הימני בקואליציה ובליכוד מתכננים להקשות עליו לבצע כל ויתור נוסף בסוגיית הקפאת הבנייה בהתנחלויות. אמש נפגשו ראשי סיעות הקואליציה לפגישת חירום בה דנו באפשרות שנתניהו ייאלץ להיכנע לתכתיבי אובמה ולהמשיך את ההקפאה. בסיום פגישתם פורסמה הודעה: "אנו, ראשי סיעות הליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי, האיחוד הלאומי וחברי שדולת ארץ ישראל בכנסת מתנגדים בתוקף להמשך ההקפאה מעבר ל-26 בספטמבר".

עוד נאמר בהודעה: "אנו מחויבים לסיום ההקפאה במועד ולחזרה לבנייה הלכה למעשה ונפעיל את כל הכלים האלמנטריים העומדים לרשותנו ואת מלוא השפעתנו הפוליטית על מנת שהתחייבות זו תכובד ותמומש".