יום רביעי ט' בניסן תשפ"ד 17/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מפלגת העבודה במשבר: קרע בין ברק לפואד

חילופי דברים קשים בישיבת פורום "שרינו" של מפלגת העבודה, לאחר ששר התמ"ת בן אליעזר, התבטא בחריפות ובצעקות נגד יו"ר מפלגתו, שר הביטחון ברק. בן אליעזר האשים כי ברק ואנשיו הדליפו לתקשורת כי הם מסתייגים מפגישתו של פואד עם שר החוץ הטורקי

יוסי בלוך, כ"ב בתמוז תש"ע - 04/07/2010 11:49
מתיחות חסרת תקדים בעבודה. שר התמ"ת בנימין בן אליעזר פתח בצעקות רמות על יו"ר מפלגתו, שר הביטחון אהוד ברק. הרקע לצעקות, הטענה ששר הביטחון ודוברו הדליפו לעיתונאים כי עמדת משרד הביטחון וברק הייתה נגד פגישת בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי דבואטלו.
במהלך ישיבת פורום "שרינו" של מפלגת העבודה התפרץ בן אליעזר לעבר ברק ואמר: "הדובר שלך מכשיל אותך בהודעות ובתדרוכים שהוא מוציא", האשים. "בסופו של דבר, זה יחזור אליך כמו בומרנג ויפגע בך, אהוד", הזהיר בן אליעזר.

שר התמ"ת המשיך בהתקפה החריפה על יו"ר מפלגתו ההמום לעיני שרי המפלגה: "אני לא מבין מה הם היו צריכים להוציא את זה לתקשורת, כאילו ברק התנגד, וגם להתקשר לאיווט ולהגיד לו שברק התנגד", אמר בן אליעזר.

קודם לכן התפתחו חילופי דברים קשים בין בן אליעזר לדוברו של שר הביטחון, ברק סרי. במהלך הישיבה יצא פואד לחדר צדדי בו היה סרי ושאל אותו אם הוא עומד מאחורי התדרוך שנמסר לעיתונאים ולפיו ברק התנגד לפגישת בן אליעזר עם השר הטורקי. סרי השיב "אכן". בעקבות כך התפרץ לעברו פואד וצעק: "אתה מתדרך נגדי, אתה תידרכת נגדי ששר הביטחון התנגד לפגישה. אני לא אשכח לך את זה. אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק".

בתגובה לדברים אמר סרי לבן אליעזר: "נכון. ברק הביע הסתייגות מהנסיעה בפני ראש הממשלה, כי הוא חשב שהנסיעה תשחק לידי הטורקים ולא מגיעה להם בעת הזאת פגישה בשל מעשיהם ודבריהם".

סרי הוסיף ונימק, "ברק חשב שהטורקים ינצלו את הפגישה כדי להטיח בישראל את כל הדרישות שלהם לישראל: פיצויים, התנצלות פומבית, הסרת הסגר על עזה. ברק לא הטיל וטו על הנסיעה, אך בוודאי שלא ברך עליה".

בן אליעזר זעם על התשובה והמשיך לצעוק על סרי, שלא נותר חייב וענה לו: "אני לא עובד אצלך – הנמך את הטונים".

הידיעה לפיה ברק הסתייג מפגישתו של בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי, יצרה קרע עמוק ביחסים בין ברק ובן אליעזר, זאת לאחר שהאחרון שהיה עד לא מכבר נאמנו של ברק, סבור כי ההדלפה על הביקור הגיעה מכיוונו של ברק - דבר הפוגע בביטחון ישראל ומחבל בקשרים הענפים של בן אליעזר עם גורמים בטורקיה.

בן אליעזר טען כי קודם יציאתו הוא טרח להתקשר ולעדכן את ברק על הפגישה הצפויה ואף ביקש ממנו "למסור ד"ש לדבואטלו".