יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נחשפה חוליית טרור בנצרת

המשטרה והשב"כ לכדו שבעה חברי חוליית טרור ערבים ישראלים מנצרת שהיו מעורבים ברצח נהג המונית, יפים ויינשטיין מנצרת עילית ובשורה של מעשי טרור ואלימות נגד יהודים ונוצרים. חברי החוליה פעלו בהשראת 'אל קעידה' ונעצרו בדרכם למחנה אימונים בסומליה

יוסי בלוך, ט"ז בתמוז תש"ע - 28/06/2010 11:23
רצח בהשראת הג'יהאד העולמי.  הבוקר (ב') הותר לפרסום כי המשטרה והשב"כ לכדו שלושה חשודים ברצח נהג המונית, יפים ויינשטיין, מנצרת עילית בחודש נובמבר האחרון. השלושה נמנו על חוליה בה חברים ארבעה צעירים נוספים מנצרת שפעלו נגד מטרות ישראליות בהשראת הג'יהאד העולמי. נגד התוקפים הוגשו כתבי אישום המפרטים 15 סעיפי אישום שונים, בהם תקיפת יהודים ונוצרים, ושימוש וסחר בנשק.
 
על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד מירית שטרן ויעל כוכבי מפרקליטות מחוז הצפון, השלושה, אחמר אחמד (21), ראלב ראנע'ים (26) וחיידר זיאדנה (22), היו מעורבים ברצח נהג המונית, כאשר אחד מהנאשמים ביצע את הרצח ושני חבריו סייעו לו להימלט מהזירה ולשבש את הראיות. שבעת חברי החוליה צפו באמצעות הרשת בדרשותיו של מנהיג אל קעידה אוסמה בן לאדן, ובעקבות כך גמלה בלבם ההחלטה ללחום נגד "הכופרים" – יהודים ונוצרים.
 
החוליה נחשפה, כאשר שניים מחבריה – אחמד ורעאנע'ים יצאו לאפריקה כדי להתאמן במחנות של אל-קעידה בסומליה. השניים טסו מישראל לאדיס-אבבה (אתיופיה), אולם שם הם נחקרו על ידי כוחות הביטחון האתיופים וגורשו חזרה לישראל. בישראל הם נחקרו על ידי היחידה המרכזית של מרחב העמקים ובחקריתם נחשפה מעורבותם ברצח נהג המונית. 
 
מהחקירה עלה, כי השלושה החליטו לרצוח נהג מונית יהודי, לצורך כך הם הזמינו מונית מתחנת המוניות "בן גוריון" שבנצרת עילית למרכז המסחרי "דודג'" בנצרת עילית בשעה מאוחרת בלילה. ויינשטין, נענה לקריאה והגיע למתחם הקניון. כשהגיע, עלה אחד מחברי החוליה כשאקדח צמוד לגופו. הנוסעים בקשו מהנהג לנסוע לכיוון כפר החורש, כאשר הגיעו סמוך לכפר החורש בקשו ממנו לעצור ואז ירה אחד מחברי החוליה בנהג המונית והרג אותו.
מיד כשירד הרוצח מהמונית  המתין לו קטנוע עליו עלה ונמלט עם חבריו לכפר יפיע. ביפיע חיכה להם רכב מילוט והם עלו עליו ודרדרו את הקטנוע לתהום במקום.
 
בנוסף עלה מהחקירה, כי השניים ניסו לפגוע ולרצוח יהודי העובד כשליח של פיצה בנצרת עילית. כשהגיע השליח עם מגש הפיצה לשכונת אל-כרום בנצרת ארבו לו השלושה דקרו אותו, חבטו בו ולבסוף קשרו אותו ונמלטו. השליח הצליח להשתחרר ולהזעיק עזרה וכך ניצל.
 
החליטו הצעירים לרצוח צעיר נוצרי שהתברר להם כי גידף את הנביא מוחמד. חברי החוליה חפרו בור קבורה עבור הצעיר ורכשו מצלמת וידאו כדי לתעד את ביצוע הרצח, אולם לאחר מכן נמלכו בדעתם והסתפקו בהכאתו של הצעיר הנוצרי.
 
בנוסף, מיוחסים לחברי החוליה שורת מעשים של אלימות והצתת אוטובוסים ובתי עסק של יהודים ונוצרים.