יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"חוק לפיד" עבר בקריאה טרומית

מליאת הכנסת אישרה אמש (ד')ברוב גדול את "חוק לפיד", הצעת חוק שיזם ח"כ כרמל שאמה (ליכוד), ולפיה תיקבע תקופת צינון של שנה לאנשי תקשורת המבקשים להיבחר לכנסת

יוסי בלוך, י"ב בתמוז תש"ע - 24/06/2010 11:32
יחכה בסבלנות? מליאת הכנסת אישרה אמש (ד') ברוב גדול את "חוק לפיד" - הצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה (ליכוד), הקובעת תקופת צינון של שנה לאנשי תקשורת המבקשים להיבחר לכנסת. 32 ח"כ הצביעו בעד ו- 12 נגד. הצעת חוק נוספת של ח"כ רונית תירוש (קדימה), הקובעת תקופת צינון של חצי שנה אושרה ברוב של 30 בעד ו- 12 נגד. ההצעה נדונה על רקע כוונותיו של איש התקשורת ובנו של יו"ר שינוי לשעבר, יאיר לפיד להיכנס לזירה הפוליטית.
 
חברי הכנסת שהצביעו בעד הם: דיכטר, מיכאלי, זוארץ, קרא, אלדד, גמליאל, אזולאי, רותם, איציק, אלקין, בילסקי, עמאר, אדלשטיין, פלד, אדרי, מרגי, לוין, שאמה, נס, פרוש, רגב, מוזס, מטלון, וילנאי, שי, זאב, פיניאן, אברהם, תירוש, מג'אדלה, לנדאו ומולה.
 
חברי הכנסת שהצביעו נגד הם: אורבך (בעצמו איש תקשורת), טיבי, גילאון, כבל, חנין, מרידור, ,בגין, אורון, איתן, הורביץ (בעצמו איש תקשורת) וריבלין.
 
יוזם החוק, ח"כ שאמה אמר לאחר אישור החוק: "זכות הציבור לדעת המהווה את בסיס הפעילות העיתונאית היא קודם כל הזכות למידע אובייקטיבי וחסר פניות. הצהרותיו של לפיד כי יקפיד על עצמו אינן יותר מאשר כוונות טובות. לפיד מזמן עבר ממצב של חשש לניגוד עניינים למצב של ניגוד עניינים בפועל".
 
עוד ציין ח"כ שאמה, כי יש להחיל תקופת צינון על העוסקים בתחום כפי שקיים לגבי אנשי צה"ל. "לא יתכן שאיש תקשורת ינצל את תפקידו על מנת לבנות לו אהדה ורייטינג או לתמוך בסדר יום מסוים, וברגע האחרון יקפוץ לזירה הפוליטית".
 
שאמה מסביר כי "בכללים למניעת ניגוד עניינים אין המטרה למנוע ניגוד עניינים בפועל אלא את החשש לניגוד עניינים".

לטענת שאמה, "אין ספק שאיש תקשורת המכלכל את צעדיו בדבר התמודדות לכנסת, קל וחומר מי שגמלה בליבו ההחלטה, אינו יכול לנתק בין עובדה זו לבין עבודתו". לפיכך, מסביר ח"כ שאמה, "פרק זמן של שנה הינו פרק זמן מינימאלי של תקופת צינון בטרם יוכל איש התקשורת לחצות את הקווים לתוך הזירה הפוליטית".