יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פרקליטי אולמרט: "התנהלות הפרקליטות - חציית קו אדום"

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגישו תלונה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה שיחקור את התנהלות הפרקליטות במשפט ראשונטורס המתנהל נגד אולמרט. "התנהלות הפרקליטות מהווה שיבוש החקירה והדחת עד"

יוסי בלוך, י"א בתמוז תש"ע - 23/06/2010 18:19
סאגה בלתי-נגמרת. סניגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגישו היום תלונה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כנגד נציגי התביעה במשפט ראשונטורס המתנהל נגד אולמרט. פרקליטיו של אולמרט דורשים כי היועה"מ יפתח בחקירה פלילית נגד אנשי התביעה.

התביעה הוגשה לאחר שבעדותה של עדה מטעם התביעה, הדר זלצמן, שעבדה במשרד הנסיעות  ראשונטורס, היא החזיקה בידיה 'דף רענון' ובו, לטענת פרקליטי אולמרט, הנחיות כיצד עליה להשיב לשאלות שתישאל בבית המשפט. פרקליטי אולמרט מאשימים כי המסמך מהווה שיבוש חמור של הליכי משפט, הדחת עד, הטרדת עד, השפעה לא הוגנת על עד, שימוש בסמכות לרעה, מרמה והפרת אמונים.

"לא ניתן להפריז בחומרה שבהלעטת עד תביעה בתשובות מעובדות ומלטושות באופן שנועד להבטיח חזרה מדויקת על תשובות רצויות למאשימה", כתבו הסנגורים במכתב ליועץ המשפטי, "כל זאת בניגוד למוסכמות יסוד בכל הקשור בהכנת עדים לעדות". הפרקליטים מאשימים, כי "החומרה הרבה נובעת מכך שמדובר בהתנהלות פסולה שבאה מתוככי הפרקליטות הנתפסת בעיני הציבור כמוסד נטול אינטרס אישי".

לטענת פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, המסמך שהיה בידיה של זלצמן, הוא "מסמך חריג ויוצא דופן הטומן בחובו פגיעה חמורה בכל נורמה מקובלת של הכנה לעדות של עד תביעה.

"דרך הכנה כזו של עד, ובוודאי של עד תביעה מהותי במשפט פלילי, היא דרך פסולה המהווה עבירה פלילית של הדחה בעדות שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד". בעקבות זאת דורשים אנשי אולמרט מהיועץ המשפטי לפתוח בחקירה כנגד אנשי הפרקליטות. "אנו סבורים כי התנהלות התביעה כפי שעולה מהמפורט לעיל, היא בגדר חציית קו אדום ואין מנוס מפתיחה בחקירה לבירור נסיבות המקרה".

מפרקליטות מחוז ירושלים האחראית לתיק ראשונטורס נמסר בתגובה, "יש לדחות בשאט נפש את הניסיון לרפות את ידי הפרקליטות בדרך של בקשה מלאכותית לפתיחה בחקירה פלילית בגין עניין זה. חדשות לבקרים מנסה ההגנה וצוות היחצנים שלה לייצר מהלכי סרק דרמטיים בבית המשפט ומחוצה לו, לעיתים תוך הצגת עובדות בלתי נכונות".

בפרקליטות קוראים לסנגוריו של אולמרט לנהל מאבק ענייני. "את המשפט יש לנהל באופן ענייני ויש לחדול מהניסיונות להטות את תשומת הלב לכיוונים אחרים".

לגופו של עניין מסבירים במחוז ירושלים: "הדיון במסמך האמור מתנהל בימים אלה בבית המשפט. צוות התביעה ישיב לטענות באופן מסודר בבית המשפט, כמקובל. מבלי להיכנס לפרטים, נציין כי מכתב התלונה מתאר באופן מסולף את עובדות העניין. נוסיף עוד כי התביעה ביקשה להגיש את המסמך לבית המשפט כדי שיוכל להתרשם ממנו באופן ישיר, וההגנה היא שמנעה זאת בהתנגדותה לכך".