יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נס על הפסים: הקטר בלם והתנגש ברכב שנתקע על הפסים

נס: רכבת נוסעים שהייתה ברכה מנתב"ג לכיוון צפון התנגשה במכונית גנובה שנתקעה על הפסים. נהג הקטר הבחין ברכב והספיק להפעיל את בלמי החירום. נוסעת אחת נפצעה קל

יוסי בלוך, י"א בתמוז תש"ע - 23/06/2010 11:54
נס על המסילה. רכבת נוסעים פגעה לפנות בוקר (ד') במכונית מסחרית גנובה שכפי הנראה נתקעה על פסי הרכבת ליד אודים. נוסעת אחת נפגעה באורח קל ואחד הקרונות יצא מהמסילה. הרכב הגנוב היה ריק מאדם.

הרכבת יצאה מנתב"ג לכיוון צפון, בס"ד למרות החשיכה, הבחין נהג הקטר במכונית מסחרית החונה על פסי הרכבת, בשל כך הפעיל הנהג מיידית את המערכת לבלימת חירום של הרכבת. כתוצאה מהפגיעה במכונית, נחצתה המכונית לשניים וחלקיה הועפו לאורך 800 מטרים, וחלקם אף נלכדו מתחת לקרונות עצמם.

מחקירת המשטרה עולה כי הרכב מסוג מאזדה, נגנב מהמושב אודים הסמוך, ככל הנראה גנבי הרכב התקשו לחצות איתו את פסי הרכבת ולפיכך נטשו את הרכב על הפסים ונמלטו. על אף תושייתו של הנהג שעצר את הרכבת שנסעה במהירות 140 קמ"ש, התנגשה הרכבת ברכב הגנוב. כתוצאה מההתנגשות עפו הנוסעים בקרונות ורבים מהם ספגו מכות יבשות.

"זעקנו 'שמע ישראל'", סיפרה נוסעת ברכבת ששבה מחו"ל, "ראיתי את המוות בעיניים. הרגשתי שאני מתעלפת", סיפרה הנוסעת הנסערת.

"היה פה ממש נס", אמר בתקשורת אחד מאנשי ההצלה במקום. "זה יכול היה להסתיים באסון כבד. שני הגלגלים הראשונים של הרכבת ירדו מהמסילה, ואם היא הייתה נוסעת עוד קצת אז קרונות אחרים היו יורדים אף הם מהמסילה ואני לא רוצה לחשוב איך זה היה להסתיים", אמר.

נהג הקטר, ארקדי גולוד, סיפר: "נסעתי על רכבת מנתב"ג לנהריה. בדרך עצרתי במספר תחנות. זה קרה בקטע בין שפיים לבית יהושוע", מספר גולוד. "פתאום ראיתי רכב מונח על המסילה. מיד התחלתי להפעיל מה שצריך להפעיל, בלמתי את הרכבת ונשכבתי על הרצפה. בשניות האחרונות הספקתי לראות שאין נוסעים במכונית". גולוד הוסיף וסיפר: "היו לי ברכבת לפחות 200 נוסעים".

בעקבות התאונה חלים היום שיבושים בתנועת הרכבות מהמרכז לצפון.