יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

זהירות! מידע עליכם נפוץ לכל דורש

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט) הטילה קנס כבד בסך 258 אלף ש"ח על חברת מ.נ.ר מערכות מידע בע"מ שהפיצה ללקוחותיה מערכת לאיותר חייבים ובתוכה פרטים אישיים על מרבית אזרחי המדינה. יו"ר רמו"ט: "הקנס מהווה איתות ברור לעבריינים"

יוסי בלוך, ט' בתמוז תש"ע - 21/06/2010 12:39
זהירות! מכירים אתכם. הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט) הטילה קנס בסך 258 אלף ש"ח על חברה שהפיצה ומכרה מאגרי מידע ותוכנות, שעיקר פעילותן מבוסס על עותק לא חוקי של מאגר מידע, אודות אזרחי מדינת ישראל.

חברת מ.נ.ר מערכות מידע בע"מ, המתמחה בפיתוח מערכות לניהול תיקי הוצאה לפועל ובמתן שירותי מחשוב למשרדים העוסקים בגביית חובות, פיתחה רכיב לאיתור חייבים המאפשר למצוא פרטים אישיים אודות האדם נשוא החיפוש.

רכיב זה נמכר ללקוחות החברה יחד עם קובץ המכיל מידע אודות מרבית אזרחי מדינת ישראל וכולל תאריכי לידה מלאים, פרטי התקשרות ומספרי תעודת הזהות של ההורים. התוכנה מאפשרת מיפוי קשרי משפחה, יחסי שכנות וכמובן איתור פיזי של אדם. חברת מ.נ.ר מכרה את הרכיב בצירוף מאגר המידע לכ-80 לקוחות שונים, מרביתם משרדי עורכי דין.

במהלך פעולות האכיפה הוצא על ידי רמו"ט, בפעם הראשונה, צו להעתקה וחיפוש במחשבי מ.נ.ר. ובעותקי התוכנות, ובמאגרי מידע שנתפשו בחיפוש בוצעו פעולות חקירה מתקדמות של רמו"ט לניתוח המידע וזיהוי ההפרות.

הטלת קנסות אלו מהווה המשך ישיר לקנס בסך 177 אלף ש"ח שהטילה רמו"ט לפני כ -6 חודשים על חברת "נקודת שיווק וסחר" בע"מ, שהשתמשה במאגר המידע הבלתי חוקי "אגרון" שהופץ ברשת האינטרנט.

לאחרונה אישרה ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת , עדכון של תקנות העבירות המנהליות בנושא הגנת הפרטיות, כך שהקנסות המוטלים בגינן יעמדו על עד 5,000 ש"ח בגין עבירה של יחיד (אשר יכול להיות גם עובד או מנהל בתאגיד), ועד 25,000 ש"ח בגין עבירה לתאגיד. זאת במקום קנסות בסך 600 ש"ח ו-3000 ש"ח הקיימים כיום. הקנסות המעודכנים יחזקו את מעמדה של רמו"ט במלחמתה בעבירות על חוק הגנת הפרטיות במאגרי מידע ממוחשבים.

 עו"ד מילי בך, מנהלת מחלקת אכיפה וחקירות ברמו"ט: "פעולתנו בתיק זה מממשת את אחד היעדים המרכזיים באכיפת הפרטיות וההגנה על מידע אישי בישראל - המלחמה בסחר בלתי חוקי במידע. עם התקדמות האכיפה נפעל גם להגשת כתבי אישום ובהתאם תעלה חומרת הענישה".

עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט): "הטלת הקנסות על חוליית ההפצה של המידע, הדגשת ההיבטים הפליליים של המעשה והעלאת המודעות לעצם קיומן של הסנקציות הקבועות בחוק – כל אלה מהווים איתות ברור לחשיבות שמייחסת רמו"ט לעצם השמירה על פרטיותם של האזרחים, כמו גם לאכיפה הנוקשה בה תנקוט בעתיד במקרים של הפרת החוק, וזאת גם בהפעלת סנקציות אישיות כלפי נושאי משרה".