יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פרס: "שחררו את שליט - נסיר המצור"

"אם עזה תפנה לשלום, יהיה לה שלום, ולא יהיה צורך במשטים", כך אמר הבוקר, נשיא המדינה שמעון פרס, בנאום בכנס של הסוכנות היהודית. פרס קרא לעצור את מסע האניט-ישראלי בעולם: "עשיית דה-לגיטימציה לישראל, היא מתן לגיטימציה לארגוני הטרור"

יוסי בלוך, ח' בתמוז תש"ע - 20/06/2010 12:02
 
רוצים שלום? אינכם צריכים משט. נשיא המדינה, שמעון פרס, קרא הבוקר (א') לממשל החמאס בעזה לפנות לדרך השלום. "אם עזה תפנה לשלום, יהיה לה שלום, ולא יהיה צורך במשטים", אמר נשיא המדינה מושב העצרת הכללית השנתית של הסוכנות היהודית בירושלים.

"נסוגנו מעזה כולה, ואף ישראלי לא נותר ברצועה... לפיכך, לא הבנו אז, ואיננו מבינים גם עכשיו, מדוע אחרי שפינינו את עזה, אלה ששולטים בה החלו לירות אלפי רקטות על אזרחי ישראל. מאיזו סיבה? לאיזו מטרה?", שאל פרס.

"השאלה נותרת ללא מענה גם היום. האם עזה תסכים לשלום, למשא ומתן במקום זאת? אם מנהיגיה של עזה יגנו את הטרור, יפסיקו לחפור מנהרות ולירות טילים, יפסיקו לנסות לחטוף אזרחים ישראלים וישחררו את גלעד שליט, שנחטף משטח ישראל, לא יהיה שום צורך בסגר או במצור כלשהו", הדגיש הנשיא והוסיף: "יש לפחות מדינה אחת וארגון טרור אחד הנתמך על-ידי מדינה, שמבקשים להשמיד את ישראל".

פרס האשים את אלו המנסים לעשות דה-לגיטימציה לישראל בתמיכה בטרור. "לעשות דה-לגיטימציה לישראל פירושו לעשות לגיטימציה, ישירות או בעקיפין, לארגוני טרור כמו אל-קאעידה, חמאס וחיזבאללה ולתומכיהם הגלויים והסמויים, משטרים דיקטטוריים שהורגים ועוצרים את אזרחיהם שלהם ללא חשבון, ללא התחשבות בכבוד האדם".

לפני ישיבת הממשלה התייחס גם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, לאפשרות שינסו לבוא לעזה משטים נוספים: "לא משנה אם מדובר בנשים, גברים או חיות מחמד, מדובר במדינות אויב וצריך להתייחס אליהם כאל איום ממשי".

"אסור לתת למשטים אלו להגיע לעזה, גם נוכח הסגר וגם נוכח העיתוי. עצרנו את המשטים הקודמים ואסור לתת לזה לבוא. מה עוד, שיש משט מאיראן ובניגוד לטורקיה, שם היו 'פעילי שלום', פה מדובר במדינות אויב. גם הספינה מלבנון - בטוח שהיא של החיזבאללה", אמר מיסז'ניקוב והזהיר: "נשתמש בכל הכוח שיידרש עם כמה שפחות נפגעים", הדגיש.