יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אנקרה: אם ישראל לא תתנצל - לא נחזיר השגריר

גורם דיפלומטי באנקרה מאיים כי אם ישראל לא תיענה לדרישות הטורקים "בתוך פרק זמן סביר", טורקיה לא תשיב את שגרירה לתל-אביב. הטורקים דורשים שישראל תתנצל על אירועי המשט, תפצה את נוסעיו, תשיב את הספינות ותסיר המצור מעזה. ישראל לא מתכוונת להיענות לדרישות

יוסי בלוך, ה' בתמוז תש"ע - 17/06/2010 13:38
הטורקים ממשיכים לאיים. גורם בכיר באנקרה אמר היום (ה') כי טורקיה מתכוונת לצמצם את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל ולבחון מחדש ביצוע של עסקאות מסחריות וצבאיות שנחתמו בין המדינות. הטורקים הודיעו כי כדי למנוע מצב כזה, על ישראל להיענות לרשימת תביעות שהגישו.

בין שלל התביעות שהגישו הטורקים, החזרת ספינת ה"מרמרה" לטורקיה, פיצוי לכל הנוסעים בספינה שנפגעו, הקמת ועדת חקירה בינלאומית, והסרת המצור על עזה. "אם ישראל לא תעמוד בדרישותינו בתוך פרק זמן סביר, השגריר הטורקי לא יחזור לתל-אביב", אמר הגורם הטורקי.

העיתון הטורקי "הורייט" דיווח היום, כי על אף הצעדים התקיפים שנוקטת בהם טורקיה כלפי ישראל, נראה שבאנקרה טרם מעוניינים לנתק לחלוטין את היחסים עם ישראל. דיפלומט טורקי אמר לעיתון: "תמיד קל להרוס יחסים וקשה לשקם אותם. אנו בוחנים את ההשלכות השליליות של הצעדים האפשריים ומכינים מפת דרכים שכוללת כמה תגובות, כמו הורדת דרג הייצוג".

הגורם הסביר כי ביטול היחסים הצבאיים עלול לפגוע גם בטורקיה. "אנו מקדמים את הצעדים במערכת הפוליטית והמשפטית. האם אנו יכולים לבטל הסכמים שנחתמו? אם נעשה זאת, בעיקר כשמדובר בעסקות צבאיות, זה עלול לעורר דאגה בצבא טורקיה. עלינו לבחון אם זה פוגע באינטרסים שלנו?".

בירושלים מעריכים כי ארדואן ואנשיו הגיעו לידי הכרעה וברצונם ככל הנראה להגיע להורדת דרג הייצוג הדיפלומטי בין המדינות ואולי בהמשך אף להגיע לניתוק היחסים באופן מוחלט. על רקע זה, רואים בירושלים את רשימת התביעות שהגישה אנקרה כניסיון ליצור עילה לפגיעה נוספת ביחסים בין המדינות, שנמצאים כבר עתה בשפל עמוק וחסר תקדים.

ישראל כבר הבהירה כי אין בכוונתה להתנצל על אירועי המשט. סגן שר החוץ, דני אילון, הבהיר השבוע בראיון לתקשורת האמריקנית: "אין סיכוי שנתנצל" במענה לשאלה אם בכוונת ישראל להיענות לדרישת הטורקים להתנצלות. "אם מישהו צריך להתנצל – זה לא אנחנו", הוסיף אילון.
  1. 1. אנא תורידו את התמונה של הנחש. זה דוחה נורא [לל"ת]
    שירי 20/06/2010 10:37