יום שלישי ט' באדר ב תשפ"ד 19/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

זהירות! מקקים

מומחי 'שירותי בריאות כללית' מזהירים: עם בוא המקקים בקיץ יש עליה ניכרת בתגובות האלרגיות שאנשים מפתחים כתוצאה מנוכחותם - תופעה הטומנת בחובה סיכונים לא מועטים

יוסי בלוך, ד' בתמוז תש"ע - 16/06/2010 15:19


כמעט כולנו מתארים את יחסנו השליליים עם החרק השחור שמגיע לבתינו בימי הקיץ החמים כ"אלרגיה למקקים" בכוונה לתאר את הרגשת הגועל, הפחד והדחייה מפניהם.

מומחי הכללית במחלקה לאלרגיה במרכז הרפואי 'לין' מוסרים  כי מדובר בתופעה רפואית אמיתית: בארה"ב כ- 30%  מהילדים האסטמטיים רגישים למקקים ומעריכים כי מספר האשפוזים שלהם מוכפל עם הגיע החרקים השחורים לביקור בבתי הילדים. בארץ לא נעשה מחקר ראוי אשר בדק את שכיחות האלרגיה  למקקים,  אך ללא ספק לפחות  5-10% מן האנשים הסובלים מתופעות אלרגיות, במיוחד אסטמטיות, רגישים למקקים.

ד"ר דוד נוסם, אלרגולוג בכיר ב'שירותי בריאות כללית' במחלקה לאלרגיה במרכז הרפואי 'לין' בחיפה: "מדובר בתופעה ידועה שבה המקק משחרר אלרגנים אשר מעוררים תגובות אלרגיות אצל הרגישים להם, כגון נזלת ואסטמה דלקות עיניים".

לדברי נוסם, "במיוחד ילדים עם אסטמה סובלים והם בסיכון יתר לפתח התקפי אלרגיה קשים המצריכים אשפוז".

האלרגולוג הבכיר מזהיר כי "אין צורך במגע ישיר עם הג'וק, מספיק שהוא נוכח בסביבתנו ומשאיר אלרגנים. טאטוא הרצפה גורם לפיזורם ולתגובה האלרגית - כתוצאה מכך".

חוקרי התופעה מסבירים כי שכיחות האלרגיה גבוהה יותר בקרב מי שמתגורר באיזורים סוציו אקונומיים נמוכים, שם יש יותר מקקים. בלב ניו יורק, למשל, באזורים הצפופים והעניים דווח על תופעה קשה של תגובה למקקים בהיקפים גדולים.

יש לזכור, כי כמו בכל תגובה אלרגית, יש צורך במגע ראשון עם האלרגן כדי שנפתח בעתיד תגובה אלרגית, מציינים מומחי האלרגיה של הכללית וממליצים למי שסובל מתסמיי אלרגיה לסור לאבחון רפואי בקופת החולים. 

מספר י. בן 38, תושב הצפון: "הגעתי למחלקה לאלרגיה בלין כי סבלתי משך זמן מנזלת ושיעולים בלתי מוסברים והיה חשד שזו תגובה אלרגית לחומר מסויים. הייתי משוכנע שאני רגיש למזון כלשהו או לפריחה בגינה. ממש הופתעתי כשהסתבר שזו אלרגיה למקקים הגדולים, השחורים והדוחים שקופצים למרפסת ביום חם". הרופאים  בלין המליצו לבצע ריסוסים כנגד המקקים  וגם נתנו לי טיפול תרופתי להקלת התופעות. 
         

  1. 1. כמעט כולנו? לא מכיר אדם אחד שאומר את זה [לל"ת]
    המממ 16/06/2010 18:26