יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סיכום אירועי השבת

תסבוכת דיפלומטית נוספת: פולין עצרה ישראלי לבקשת גרמניה בחשד למעורבות בחיסולו של מבחוח. ישראל מנסה למנוע הסגרתו לגרמניה. ישראלית נהרגה בסין. איראן תבנה מתקן חדש להעשרת אורניום. ארה"ב אינה תומכת בוועדת חקירה בינלאומית של האו"ם לאירועי המשט ועוד

יוסי בלוך, ל' בסיון תש"ע - 12/06/2010 23:04
סיכום אירועי השבת פרשת קרח. בדומה לשבועיים האחרונים, גם השבת הזו עברה בסימן מעורבותה של ישראל בתסבוכות דיפלומטיות בינלאומיות, והפעם על הפרק, איך לא, חיסול מבחוח – פרק חדש בעלילה הבלתי-נגמרת עם שותפה חדשה – גרמניה. בנוסף, ישראלית נהרגה בסין, ארה"ב אינה תומכת בוועדת חקירה של האו"ם לאירועי המשט, ועוד.

תסבוכת דיפלומטית בציר ירושלים – ברלין.
הרשויות בוורשה, פולין, הודיעו היום כי אזרח ישראלי, בשם אורי ברודצקי, נעצר לבקשת ברלין בחשד למעורבות בחיסולו של פעיל החמאס, מחמוד אל מבחוח בדובאי.

הרשויות בוורשה עדיין אינן יודעות האם להיענות לבקשת גרמניה ולהסגיר את האיש, או שמא להיענות לבקשות הישראליות ולדחות את הבקשה. מקורות בוורשה מסרו, כי דיפלומטים ישראלים בפולין מפעילים לחץ על הממשל הפולני שלא להיענות לבקשת הגרמנים.

איראן תקים מתקן העשרה חדש.
איראן ממשיכה במסע ההתגרות במערב, והפעם במה שנראה כתגובה להטלת הסנקציות במועה"ב הודיע ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סלאחי, כי ארצו תבנה עד חודש מארס הקרוב מתקן נוסף להעשרת אורניום.

סלאחי הסביר, כי הסנקציות שהטילו חברות מועצת הביטחון "לא ימנעו מאיראן להגשים את שאיפותיה".

ישראלית נהרגה בסין.
דנה מאור, בת 21 ממרכז הארץ, נהרגה בתאונת דרכים בהתהפכות אוטובוס במחוז יונאן במערב המדינה. סגנית הקונסול הישראלי בבייג'ין יצאה לאזור והיא תטפל בהליך העברת גופתה לישראל.

האמריקנים אינם תומכים בוועדת חקירה של האו"ם.
דיווחים סותרים בארה"ב על תמיכתה של ארה"ב בעמדת ישראל בעניין ועדת החקירה לאירועי המשט. עיתון אמריקני דיווח כי וושינגטון אינה שבעת רצון מהרכב הוועדה המסתמן כפי שמציע משרד ראש הממשלה, לפיכך, על פי הדיווח, ארה"ב תומכת בוועדת חקירה של האו"ם.

מאוחר יותר, הכחיש דובר מחלקת המדינה, פיליפ קרואלי, את הידיעה. קראולי אמר, כי ארה"ב תומכת בחקירה שמובילה ישראל "בהשתתפות בינלאומית כלשהי שתוסיף שקיפות ואמינות לחקירה".

משבר דליפת הנפט מעורר מתיחות ביחסי ארה"ב – בריטניה.
נשיא ארה"ב אובמה וראש ממשלת בריטניה קמרון, שוחחו היום בטלפון בניסיון בריטי לרכך את הטון התקיף של אובמה כלפי חברת BP ("בריטיש פטרוליום") שהיא בעלת אסדת הקידוח שהתפוצצה וגרמה לאסון האקולוגי הגדול במפרץ מקסיקו.

הבריטים נפגעו מכך שאובמה נוקב בשמה המלא של החברה "בריטיש" ובכך מכוון אל הבריטם את זעם האמריקנים על האסון האקולוגי. לאחר שיחת הטלפון נמסר מדאונינג 10 כי" הנשיא האמריקני אמר לראש הממשלה כי עמדתו החד-משמעית היא ש-BP היא חברה רב-לאומית וגלובלית, ושלתסכול מדליפת הנפט אין כל קשר לזהות הלאומית".

גורם בבית הלבן אמר כי האישים דנו בפרשיה וסיכמו "לעשות הכל" כדי לשקם את הנזק העצום. גורם בוושינגטון הוסיף, כי "BP חייבת לעמוד בהתחייבותיה לאלה שחייהם השתבשו, ואנחנו נתעקש על כך שהכל ייעשה כדי לכסות את הבאר, לנקות את המים, לשלם על הניקוי, על הנזק הסביבתי ועל עשרות אלפי תביעות כלכליות בעקבות האסון".