שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: "נחקור איך הגיעו סכינים לספינה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אחה"צ, כי במסגרת בדיקת האירועים ישראל תחקור גם, "מי עמד מאחורי המשט הזה, איך מצאו אלות, סכינים ועוד כלי נשק את דרכם לאוניה". נתניהו הוסיף כי הוא ושריו נכונים להיחקר. בגין: "בדיקה לשרים? יש כנסת ובחירות"

יוסי בלוך, כ"ז בסיון תש"ע - 09/06/2010 17:50
חקירה? לא רק ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחה"צ (ד') לוועדת הבדיקה אירועי המשט שישראל תקים. "אנחנו דנים עם כמה גורמים בעולם לגבי הליך בדיקה ראוי של אירועי המשט לעזה. אנחנו יודעים את האמת, העם יודע את האמת", ראש הממשלה.

בנאום בכנס כלכלי של העיתון דה-מרקר בתל אביב אמר נתניהו: "אנחנו - אני, שר הביטחון, הרמטכ"ל והשרים - נהיה מוכנים לתת את כל העובדות. עמדתי על זה שרק צה"ל יתחקר את החיילים, כך נהוג בצבאות העולם וכך אנו ננהג. אני מבקש שכל האמת תצא".

נתניהו הוסיף כי הוועדה תחקור גם היבטים של המשט מהצד הטורקי. "גם תשובות שבקהילה הבינלאומית מעדיפים שלא לשמוע. מי עמד מאחורי המשט הזה, מי מימן אותו, איך מצאו אלות, סכינים ועוד כלי נשק את דרכם לאוניה. מה עשו סכומי כסף גדולים מאוד על הנוסעים האלימים במשט ולמי היו מיועדים. העולם צריך לדעת את התמונה המלאה ונדאג שתצא לאור" הצהיר ראש הממשלה.

גיבושו של הליך הבדיקה כמעט הושלם למעשה והוא אף אושר עקרונית על ידי שרי השביעייה. במהלך הדיונים על הקמת הוועדה דרשו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק כי חיילי צה"ל לא ייחקרו במסגרת הליך הבדיקה, וכי ועדת הבדיקה תוכל להשתמש רק בתחקירים הפנימיים שנערכו בצה"ל ושייערכו ע"י הוועדה שמינה הרמטכ"ל בראשות האלוף גיורא איילנד. כאמור, ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ושרי השביעייה הודיעו כי ייתנו עדות בפני הוועדה.

למרות הסיכומים, ישראל טרם הודיעה רשמית על כינונה של וועדת בדיקה, זאת עקב בעיות פרסונאליות של מציאת משפטנים שירכיבו את חברי הוועדה וכן עקב ההתייעצויות עם ארה"ב שטרם נתנה את הסכמתה להרכב ואופי הוועדה.  

קודם לכן, התייחס השר בני בגין לוועדת הבדיקה העתידית ואמר כי הוועדה אינה אחראית לבדוק את השיקולים של שרי הממשלה. לדברי בגין, "התחום הציבורי הוא התחום הנכון לדון בו בשאלת שיקול הדעת של שרי הממשלה, לא ועדות". בגין הוסיף, כי "יש שתי ועדות המוסמכות לדון בשיקול דעתה של הממשלה ושריה: הכנסת והבחירות".