יום שלישי ט' באדר ב תשפ"ד 19/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מחקר חדש קובע - בירה לבנה מגינה על העור מפני השמש

מחקר חדש שנערך בארה"ב מגלה כי יש קשר בין שתיית בירה לבנה להטבה עם תהליך הזדקנות העור. לדברי עורכי המחקר הדבר יכול להועיל למניעת התפתחות מחלות עור שונות כמו מלנומה. לרווייה!

יוסי בלוך, כ"ז בסיון תש"ע - 09/06/2010 12:07

בירה לבנה? זה טוב לבריאות. מחקר חדש שנערך במחלקת עור במרכז הרפואי האוניברסיטאי בקליבלנד אוהיו בארצות הברית בדק מהם הגורמים הסביבתיים המשפיעים על הזקנות העור הנגרמת כתוצאה מחשיפה לקרינת השמש. מתוצאות המחקר אשר פורסם בכתב העת המדעי הבינלאומי, לרפואת עור ה - Arch Dermatol , עלה כי לצריכה של מאכלים ומשקאות מסוימים ישנה השפעה מטיבה על תהליכי הזדקנות העור.

נזקי קרינת השמש מתאפיינים בקמטים על פני העור, פיגמנטציית יתר ואף קשורים בזירוז התפתחויות נגעים ממאירים שונים של העור עד כדי סרטן העור ומלנומה. המחקר החדש מצא כי שתייה מתונה של בקבוק אחד של בירה לבנה או כוס יין כל יום במשך תקופה רצופה של לפחות חודש מפחיתה במחצית את המדד לנזקי קרינה בעור בהשוואה לאלו שלא שתו כלל.

על מנת  לבדוק את מידת השפעת הגורמים הסביבתיים, כגון הרגלי תזונה וסגנון חיים ביחס לגורמים הגנטיים המצויים בכל אדם ואדם התבצע סקר עוקב בקרב 65 זוגות של תאומים זהים ולא זהים. בסך הכל  השתתפו כ - 130 נשים וגברים. המשתתפים התבקשו לענות על שאלונים מפורטים המעידים על ההיסטוריה הרפואית שלהם ושל קרוביהם וכן על אורח החיים אותו הם מנהלים. שאלות בנוגע להיסטוריה של סרטן העור, עישון, הרגלי תזונה, הרגלי שתיית בירה לבנה ומשקאות אלכוהוליים וכן משקל. לכל אחד מהנבדקים בוצעה הערכה של  הזדקנות העור כתוצאה מנזקי קרינה בעור באמצעות סולם המדרג את דרגת הקמטים והפיגמנטציה. דרגת הנזק על העור הייתה אכן בהתאמה רבה ביותר לגנטיקה הן בתאומים זהים והן באילו שאינם זהים.

בקרב הגורמים הסביבתיים שנבדקו, עישון נמצא כקשור בעליה בנזק והזדקנות העור. ממצא מעניין היה קשור לניתוח הנתונים שהתקבלו לגבי הרגלי שתייה קבועים של בירה לבנה, יין, קוקטייל או משקאות אלכוהוליים אחרים. נמצא כי שתיית בירה לבנה הפחיתה באופן מהותי את מדד נזקי השמש.

התוצאות התקבלו כאשר הנבדקים חולקו לקבוצות ניסוי אשר על כל אחת מהן נוסה גורם סביבתי אחר והשפעתו על נזקי העור הנובעים מחשיפה ממושכת לשמש. במשך 30 ימי המחקר האחרונים בהם  דווחו הנבדקים נמצא כי צריכה של משקאות אלכוהוליים כמו בירה לבנה הפחיתה באופן משמעותי את המדד לגבי נזקי הקרינה על העור. בקרב קבוצת שותי הבירה הלבנה נמצא מדד טוב יותר לנזקי הקרינה יחסית לקבוצה אשר לא שתתה כלל. מבדיקת הקשר בין צריכת בירה לבנה ומשקאות אלכוהוליים לבין מדד הנזק הקרינתי על העור נראה כי שתייה של  בקבוק בירה לבנה אחד או כוס יין כל יום במשך תקופה רצופה של כחודש מפחיתה במחצית את המדד לנזקי קרינה בעור בהשוואה לאילו שלא שתו כלל.

מומחים מסבירים, כי החשיפה לשמש הורסת את תאי הלנגרנהס, אשר מזרזים יצור של תאים לבנים בכל פעם שהם מזהים גורם זיהומי או דלקתי. תאים אילו הם בעלי תפקיד מרכזי במערכת החיסון וההגנה של העור. כאשר הם נחלשים, למעשה גובר הסיכוי לזיהומים וגידולים בעור הגוף, לכתמים ולקמטים. המחקר משער כי התוצאות המפתיעות שהתקבלו קשורות לנוגדי החמצון   (פולפנולים) המצויים במשקאות כמו בירה ויין אדום אשר להם השפעה מכרעת על מערכת החיסון של העור. לסיכום, צריכה של אלכוהול נמצאה כגורם סביבתי מגן מפני נזקים קרינתיים, מפחית את הסיכון להתפתחות סרטן העור והזקנות.
רקע ומחקרים קודמים על בירה לבנה

בירה לבנה היא משקה טבעי המיוצר  מלתת, כישות, מים ומותסס בעזרת שמרים. הבירה מכילה פחמימות, אלכוהול, ויטמיני B ורכיבים צמחיים, שמקורם בחומרי הגלם הטבעיים.