יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

טורקיה: ההפגנה נגדנו בת"א - "פרובוקציה"

שגריר ישראל בטורקיה, גבי לוי, זומן למשרד החוץ באנקרה לשיחת נזיפה עקב ההפגנה שנערכה מול שגרירות טורקיה בתל אביב. הטורקים טוענים כי ההפגנה היא "פרובוקציה בלתי מתקבלת על הדעת". גורם מדיני: "הטענה מעוררת גיחוך - מי שלא מבין בדמוקרטיה חי במאה ה-16"

יוסי בלוך, כ"ו בסיון תש"ע - 08/06/2010 19:01
הטורקים ממשיכים להתבכיין. נציגים טורקיים הגישו בימים האחרונים לשגריר ישראל באנקרה, גבי לוי, מחאה רשמית על ההפגנה הסוערת שנערכה מול השגרירות הטורקית בתל אביב. גורם מדיני: "הטורקים מעוררים גיחוך".

בימים האחרונים זומן שגריר ישראל באנקרה לשיחה במשרד החוץ הטורקי בה נמסרה לו מחאה רשמית על ההפגנה שנערכה מול השגרירות – הפגנה שלדברי הטורקים היא "פרובוקציה בלתי מובנת ובלתי מתקבלת על הדעת", זאת משום שההרוגים במשט היו ברובם אזרחי טורקיה.

הטורקים התלוננו גם על כך, שחזיז נזרק לחצר השגרירות – דבר שהפריע לעבודתם הסדירה של אנשי השגרירות.

השגריר באנקרה השיב לאנשי משרד החוץ הטורקי הזועמים, כי הפגנות ברישיון הן דבר שמקובל בכל חברה דמוקרטית והזכיר לטורקים כי הפגנות דומות נערכו מול השגרירות באנקרה ומול הקונסוליה באיסטנבול. הוא הוסיף כי אנשי השגרירות הישראלית באנקרה היו נצורים גם כן בבניין השגרירות עקב הפגנות הטורקים.

השגריר ציין עוד, כי בעקבות השלכת החזיז לעבר השגרירות הטורקית בתל אביב נעצרו שלושה אנשים.

"התלונה הטורקית – שבירת שיאי גינס"
גורם מדיני הגיב בביטול ובזלזול לתלונה הטורקית ואמר לאתר 'וואלה': "מדובר בטענה מעוררת גיחוך ושוברת שלושה או ארבעה שיאי גינס בבת אחת. כפי שעשרות אלפי טורקים משולהבים התפרעו בפראות ובחמימות מוח מול נציגויות ישראל בטורקיה, תוך שריפת דגלי ישראל וקריאה לחיסול המדינה הציונית, כך יש למפגינים שוחרי שלום זכות להניף דגלי ישראל מול שגרירות טורקיה בתל אביב ולקרוא קריאות תמיכה במדיניות ישראל".

הגורם המדיני הוסיף בציניות: "מי שלא מבין את השיעור הבסיסי הזה בהלכות דמוקרטיה אכן חי במאה ה-16".

בירושלים חוששים שהתלונה הטורקית נובעת מהרצון של ארדואן להמשיך ולשמור על להבות גבוהות במשבר ביחסים בין המדינות.

גורמים מדיניים ציינו כראייה לכך אירוע של ארגון הימאות הבינלאומי שנערך בלונדון ובמסגרתו דרשה טורקיה להוציא גינוי לישראל על אירועי המשט, זאת למרות האופי המקצועי והטכני של האירוע שהוא נעדר הקשר פוליטי.

בהצעת הגינוי של טורקיה תמכו מספר מדינות ערביות, סין ודרום אפריקה, אולם התנגדו לה כל מדינות אירופה כולל ברזיל, שטענה כי על אף התנגדותה להתנהלות ישראל באירועי המשט – הכינוס אינו הבמה המתאימה לניגוח ישראל.