יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

כמה סינים תרצו פה בארץ?

עשרות אלפי סינים צפויים להגיע לישראל במסגרת שורת הקלות במתן ויזה לקבוצות מאורגנות מסין לישראל. שר התיירות למקבילו הסיני: "אפעל לקדם מתן הקלות"

איתן פריד, כ"ד בסיון תש"ע - 06/06/2010 18:00

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, חתם בסוף השבוע את ביקור העבודה שקיים בסין, בפגישה עם עמיתו, שר התיירות של סין, מר שאו קוויי (Shao Qiwei) והודיע כי יפעל לקידום הקלות במתן וויזות לתיירים מסין, הבאים במסגרת קבוצות מאורגנות מן הערים ומהפרובינציות המרכזיות במדינה. "משך הזמן הארוך הדרוש לקבלת וויזה ומורכבותם והימשכותם של ההליכים הביורוקרטים, מרתיעים הן את סוכני הנסיעות והן את התיירים הפוטנציאליים מבחירה בישראל כיעד לביקור תיירותי", ציין השר.

בפגישה בין השניים, נדונה הרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות והוחלט על הקמתה של וועידת תיירות משותפת עם נציגים מכלל ענפי תעשיית התיירות. לצד זאת, סוכמה הרחבת הפעילות בתחום חילופי העיתונאים העוסקים בתחום התיירות וחילופי ידע בנושא פיתוח תיירות כפרית (ענף הנהנה מפיתוח רב בשנים האחרונות בסין), זאת לצד הרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי התרבות, המדע, הטכנולוגיה והחקלאות, שיתרמו אף הם רבות להגברת התיירות בין המדינות.

לדברי השר הסיני : "ממשלת סין קיבלה החלטה אסטרטגית להפוך את תעשיית התיירות במדינה למנוע צמיחה מרכזי ובהתאם לכך אנו פועלים ליישם את התוכנית הלאומית לתיירות, שכוללת בנייתם של 1000 מלונות נוספים ברמת 5 כוכבים בחמש השנים הבאות; הכשרת כח אדם מקצועי בשפות זרות - כ-100,000 מורי דרך חדשים דוברי שפות זרות והגברת שיווקה של סין בעולם כיעד אטרקטיבי, זאת, על מנת להגיע ל-100 מיליון תיירים ב- השנים הקרובות. ישראל היא מדינה מסקרנת מאוד עבור התייר הסיני ואני מאמין כי שיתוף הפעולה ההדדי יכול להביא לפריצת דרך משמעותית בתנועת התיירות בין שתי המדינות. בשליש הראשון של 2010 נרשמה עלייה של 127% בתיירות היוצאת לישראל –למעלה מ-5000 תיירים (30% יותר מ-2008) ובכוונתנו להמשיך לפעול לחשיפה של ישראל כיעד תיירותי אטרקטיבי".


התיירות הסינית היוצאת מהווה כ-5% מכלל התיירות היוצאת העולמית וצפויה להגיע לכ-7% עד שנת 2020. כבר היום מהווה סין את שוק תיירות היוצאת הגדול בעולם עם 46 מיליון תיירים יוצאים מדי שנה, מתוך הפוטנציאל של 200 מיליון. כ-15% מכלל אוכלוסיית סין, היכולה להרשות לעצמה חופשות בחו"ל, מחפשת אחרי יעדים חדשים ואטרקטיביים. במהלך 2009 סך הצריכה של התיירים הסינים בעולם עמד על 43.7 מיליארד דולר, המהווים גידול של 21% לעומת שנת 2008, כאשר גובה ההוצאות של תייר סיני ממוצע הוא הגבוה ביותר בעולם.

בפגישה שקיים השר מיסז'ניקוב, בשבוע שעבר, עם לשכת המסחר ישראל-סין, סוכם כי ייעשה שימוש בפלטפורמה השיווקית של הלשכה, תוך הידוק קשרי העבודה עם פקידי ממשל וסוכנויות נסיעות האזוריות, באמצעות אנשי העסקים הישראלים הפועלים באזור וכי מובילי דעת קהל מהפרובינציות יוזמנו לביקור בישראל. כמו כן, הוחלט על קיום סמינרים לחברות סיניות מתחומי עסקים, בהם יש לישראל יתרונות מובהקים לשוק הסיני (חקלאות, מים, היי טק) תוך הצגת ישראל כבסיס לשת"פ עסקי ויעד תיירותי.

לדברי השר מיסז'ניקוב: "יש צורך בבניית מערך שיווק מקצועי, ייעודי לשוק הסיני על מאפייניו הייחודיים, לצד תרגום אתרי מידע תיירותיים באינטרנט, הנגשת תשתיות תיירותיות בישראל והכשרת כוח אדם מקצועי לקבלת פני התייר הסיני בישראל. משרד התיירות יערוך מחקרי שוק בקרב האוכלוסייה, יערוך סמינרים וכנסים לגורמי התיירות המקצועיים, ובתוך כך ישכור חברת יח"צ מקומית. פעילות נרחבת זאת מצטרפת למאמצי מדינת ישראל בתערוכת "אקספו 2010", בה ניתן דגש רב לתחום התיירות, לחשוף את ישראל בפני העם הסיני ותיירים מכל רחבי העולם. יש להדגיש כי עד היום ביקרו בביתן הישראלי כ-400,000 מבקרים.