יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שוב: קרב בלב ים

מצאו על מה לריב: פעולת מחאה שקטה של ארגון גרינפיס להצלת זן הטונה כחולת הסנפיר, סמוך לחופי מלטה, נתקלה בתגובה אלימה מצידם של דייגים צרפתים. לארגון פצוע קל שפונה מהאזור במסוק. כך נראים הדברים במימי מדינות שלא מתמודדות עם התקפות 'משטים'

איתן פריד, כ"ד בסיון תש"ע - 06/06/2010 18:19
שימו לב להשתשלות עניינים במקומות 'רגועים' יותר מאשר אצלנו: לפני שבועיים יצאה ספינת הדגל של גרינפיס ה- "RAINBOW WARRIOR"  מחופי מלטה במטרה לשבש דייג של טונה כחולת סנפיר.

לאחר שהדייג החל, נשלחו סירות מנוע מתנפחות מהספינה כדי לנסות ולשחרר מרשת הדייגים הענקית את הדגים הלכודים. דקות ספורות לאחר שהחלה הפעולה מיהרו סירות צרפתיות לעבר הפעילים ופתחו בפרץ אלימות. הדייגים תלשו דגלים של גרינפיס, חתכו בסכינים שתי סירות מתנפחות, דרסו והטביעו אותן. פעיל של גרינפיס נפצע כאשר קרס דייג נורתה לעברו ופלחה את רגלו. מסוק של גרינפיס פינה את הפצוע מהאזור.

לארגון גרינפיס ותק של כ 40 שנה בפעולות מחאה שקטות למען איכות הסביבה ולשלום. לאחר התגובה האלימה של הדייגים החליט הארגון לסגת בשל הדאגה לביטחון הפעילים. בארגון מדגישים שספינת ה "RAINBOW WARRIOR"  וספינת ה- ""ARCTIC SUNRISE שהצטרפה כדי לתגבר את הפעולה המורכבת יישארו באזור  וינסו שוב לשבש את הדייג. הספינות יעזבו רק בסיום עונת הדייג ב- 15/6.

"גרינפיס נאלץ לפעול היכן שפוליטיקאים ודייגים נכשלו", אמר בכיר בארגון "אנו מזהירים כבר שנים שיש לבצע שינוי דרסטי בתרבות הדייג כדי להציל את האוקיינוסים. לגרינפיס תוכנית כוללת ליצירת שמורות ימיות שמטרתה לאפשר לחיים הימיים להתאושש מפגעי האדם. אם לא נעשה כן בהקדם, כל ענף הדייג המסחרי עלול להתמוטט בעוד מספר שנים".

כשהם ימשיכו להתמודד עם הסנפירים הכחולים, אנחנו נמשיך להתמודד עם דגלים אדומים. והכל - על המים.