יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הסיוע ההומניטארי מהמשט – הועבר לעזה

צה"ל העביר בנוהל מסויים את הסיוע ההומניטרי שהיה על סיפונן של ספינת משט 'שבירת מצור' אל תוככי הרצועה דרך מעבר "כרם שלום". צפו בתמונות שמתעדות את ההעברה במדויק. וגם: כך מיישמים בצה"ל את 'נוהל הצעצועים'

איתן פריד, י"ט בסיון תש"ע - 01/06/2010 19:01

לפי נוהל צעצועים: "זה בנוהל של צעצועים, קח תכניס", כך נשמע מפקד הכח במתחם העברת הציוד ההומניטרי שנשאו על סיפונן ספינות משט המחאה, חוץ מ'פעילי שלום', כמובן. חיילי צה"ל נאלצו למיין ולסנן את כל המטען ואז להעבירו לידי הרשות. ברצף תמונות עדכניות שמתפרסמות עכשיו נראים חיילי צה"ל ופועלים פורקים את טונות הסחורות שהגיעו ומעבירים על פי הוראות מיוחדות. את ערימת המשחקים, כך נראה, קל היה ביותר להעביר. הנה תמונה:

דובר צה``ל
נוהל צעצועים - אפשר להעביר  [צלם]

דובר צה``ל
  [צלם]


כל השאר מלבד הצעצועים - לא ממש נראה כמו משחק:
מערכת הביטחון נאלצה לערוך בידוק בטחוני מדוקדק לציוד הסיוע שהביאו עמם הנוסעים עבור תושבי עזה, ורק אחר כך התאפשרה העברתו אל תוככי הרצועה, כפי שהבטיחו גורמים בכירים למארגני המשט – קודם יציאתו.

"צה"ל ימשיך לאפשר מעבר סחורות, ציוד תשתית וציוד רפואי לרצועת עזה, בכפוף לצרכי הביטחון של מדינת ישראל, על-מנת לקיים ברצועת עזה מרקם חיים תקין ככל האפשר. במאמציו להבריח אמל"ח, להתעצם ולפגוע באזרחי ישראל, פוגע החמאס בתושבי הרצועה ומונע מהם את היכולת להשתקם", אמר דובר צה"ל, אבי בניהו.

עשרות משאיות שינעו את המטען מנמל אשגדוד אל מעבר כרם שלום, משם הועבר אל יעדו, למרות הנזק הרב שגרם לישראל. מעלוני נכים, אלונקות, תכשירי הגיינה, תרופות ועוד הוכנסו אל הרצועה, כשצה"ל מדגיש: אין כאן שום דבר מיוחד, את המטענים הללו הם מקבלים מדי כמה זמן. כל ההילה סביב ה'סיוע ההומניטרי' שכביכול לא ניתן לעזתים - אינה אלא חלק מהפרובוקציה נגד ישראל.

"נזכיר כי צה"ל מאפשר מעבר שוטף של ציוד וסחורות ומעבר אנשים לטיפול רפואי בישראל, כמו גם מעבר לצרכי דת, רווחה ואף לצרכים עסקיים או דיפלומטיים", אומר הדובר. "ברבעון הראשון של שנת 2010 הועברו לרצועה כ-95,000 טון של אספקה, בכ-4000 משאיות, ו-1068 טון של תרופות וציוד רפואי. כמו-כן, על רקע החשש ממגיפת שפעת החזירים, הוקצו שלושה בתי חולים ישראליים לטיפול בחולי השפעת מהרצועה והועברו לרצועה 44,500 חיסונים".

כמובן, על מעבר של חומרים כמו מלט וברזל לרצועה ישנה הקפדה רבה יותר, היות ואלה משמשים את החמאס לייצור רקטות ופצמ"רים, תחנות שיגור ובונקרים. למרות זאת, בצה"ל מציינים כי ברבעון הראשון של שנת 2010 בלבד הועברו לרצועה 23,000 טון ברזל ו-25,000 טון מלט. מליארדי שקלים הועברו לרשות ומליונים הומרו בשטרות חדשים לרווחת יושבי הגדה.

הנה אלבום של סדר הפעולות, כיצה מטען תמים שגבה חיי אדם, מגיע בסופו של דבר אל יעדו ומרסק תדמית של מדינה שנאבקת על חיי אזרחיה:

דובר צה``ל
  [צלם]

דובר צה``ל
  [צלם]


דובר צה``ל
  [צלם]
דובר צה``ל
[צלם]

דובר צה``ל
[צלם]

דובר צה``ל
  [צלם]

דובר צה``ל
  [צלם]

דובר צה``ל
  [צלם]

דובר צה``ל
  [צלם]