יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אמנסטי אינטרנשיונל: יש לחקור את הרג פעילי המשט לעזה

ארגון זכויות האדם הבינלאומי, אמנסטי אינטרנשיונל, קורא לישראל לחקור בדחיפות את הרג פעילי המשט לעזה, זאת כאשר המצב מסביר הכל בדיוק: פעילי השלום שכחו את השלום והתנפלו על חיילי צה"ל. אמנסטי: "ישראל היא כח כובש, הדברים משוללי כל פרופורציה"

איתן פריד, י"ט בסיון תש"ע - 01/06/2010 16:42
ארגון זכויות האדם, אמנסטי אינטרנשיונל, שבראשית השבוע האשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה נגד יושבי עזה, קרא לממשלת ישראל לקיים באופן מיידי חקירה אמינה ועצמאית של מותם של תשעת 'פעילי השלום' על הספינות שעשו דרכן לעזה, טאשר אתמול (ב') נגררו לתקרית מדממת עם חיילי חיל הים הישראלי.בקריאת הארגון שלא ממש אוהד את ישראל נאמר כי "לפחות 10 פעילים, משתתפי המשט, נהרגו בעת שמחו כנגד המצור על עזה". תשעה פעילים הנרגו בעת שניסו לערוך לינץ' אכזרי בחיילים שניסו לעוצרם מלפלוש לשטחי ישראל.

"נראה באופן ברור כי הכוחות הישראלים השתמשו בכוח מוגזם", אומר מלקולם סמארט, מנהל מחלקת המזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי אינטרנשיונל. "ישראל טוענת כי הכוחות הותקפו על ידי מפגינים ופעלו לכאורה מתוך הגנה עצמית, אולם קיים ספק כי ניתן להצדיק את רמת הכוח הקטלני שהכוחות הישראלים השתמשו בו. נראה כי הדברים יצאו מכל פרופורציה לכל איום שנשקף".

"הפעילים על הספינות הבהירו שמטרתם הראשונית הייתה למחות כנגד המצור המתמשך על עזה, אשר נחשב כאמצעי של ענישה קולקטיבית וככזה מהווה הפרה של החוק הבינלאומי", הוסיף איתי אפשטיין, מנכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל ישראל.

הארגון הבינלאומי ממשיך ותוקף את ישראל: "במשך כשלוש שנים, ישראל, שהיא כוח כובש ברצועת עזה, מיישמת מדיניות של חרם ועצירה של מעבר אספקה ואנשים לרצועה, מלבד מוצרי יסוד הומניטאריים אשר מועברים על ידי ארגוני סיוע בינלאומיים. רק קומץ של חולים הורשה לצאת מעזה לטיפול רפואי, אולם עשרות מתו בעודם ממתינים לאישורי המעבר". כך נטען גם בדו"ח השנתי שהנפיק הארגון.

ככל שעוברות השעות, מתבררת גודל הזוועה אליה הוצנחו חיילי הקומנדו. עשרות פעילים חמומי מוח, שתכננו מראש מארב רצחני לחיילים, דקרו בהם, השליכו אל המים וניסו לחטוף את חיילי צה"ל ואף ירו עליהם. כל שנותר היה - להשיב אש.