יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מתברר: המשט תכנן לינץ' בחיילי צה"ל

פעילי המשט כמעט ערכו לינץ' בחיילי צה"ל, "תקפו אותנו באלות, בסכינים אורכות, יש לנו חיילים פצועים, חייל דקור" אמר דובר צה"ל בשעה האחרונה. "ירו עלינו, נאלצנו להשיב אש". האיחוד האירופי דורש הבהרות

איתן פריד, י"ח בסיון תש"ע - 31/05/2010 11:13

התמונה מתחילה להתבהר: מאות פעילי המשט המתינו לרגע ההשתלטות של חיילי צה"ל על הספינות של משט המחאה כדי שיוכלו לתקוף אותם, ותכננו לבצע בם לינץ', זה ההסבר להתנגדות האלימה שהופעלה במפתיע נגד החיילים, למרות שצה"ל פתח לפני השתלטותו על ספינות המשט בדרכים דיפלומטיות מול הספינות, כך אומר לאחר שעות ארוכות של שתיקה דובר צה"ל, תת אלוף אבי בניהו.


"לא מדובר במשט הומניטרי, אלא בפרובוקציה אלימה שכוונה נגדנו, תקפו אותנו באלות, בסכינים ארוכות", מאשים דובר צה"ל את חלקם של הפעילים בהיתקלות הקטלנית הבלתי מוסברת, במהלכה גרם צה"ל למותם של יותר מעשרה פעילים במשט המחאה לעזה 'שבירת מצור', ולפציעתם של עשרות נוספים, כך על פי פרסומים זרים.

Flash 90
שלל אמצעי הלחימה שנמצאו על המרמרה [צלם]

"כוחותינו נתקלו ונתקלים באלימות מאד מאד קשה, כמעט חסרת תקדים. במהלך הלילה המשכנו את המאמץ הדיפלומטי דרך הקשר בים. מפקד חיל הים ניהל את האירוע מחפ"ק בים. הוא וידא ששש הספינות קיבלו הודעת אזהרה להסתובב לאחור והזמנה להגיע לנמל אשדוד, כדי להעביר בצורה מסודרת את המשלוח דרך מעברים יבשתיים לאחר בידוק ישראלי. בכל המקרים האלה נתקלנו בסירוב קשה".


"באונייה הגדולה, שנקראת 'מרמרה,' יש 570 איש. הלוחמים של השייטת, שבאו באמצעות סולמות על דפנות וגם באמצעות ירידה עם חבל מהאוויר, נתקלו במה שהם מתארים כמעט לינץ'",  לדברי בניהו, פתחו לעברם באלימות קשה. "נשק קר, סכינים, יש לנו חייל דקור, אלות. אפשר לראות שכל חייל שירד נתקל באלימות קשה. זה לא פעילות של פעילי שלום".

Flash 90
 [צלם]

בשיחה עם אתר Ynet אמר דובר צה"ל כי בסריקות שנערכו על סיפון האוניות נמצאו על אחת הגופות שני אקדחים ומחסניות מרוקנות: "המון הסתער עליו והם פתחו באש. במהלך האירוע הלוחמים שלנו חשו סכנת חיים מוחשית שנשקפה להם. גם מהאלות וגם מהנשק. הם השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וכשלא היתה ברירה, גם בנשק חי. אנחנו לא יודעים אם היה עוד כלי נשק על האונייה, כי לא כל התמונה ברורה לנו".

בתוך כך, פרסם האיחוד האירופי הודעה דחופה, לפיה הוא דורש חקירה ממצה של כל מה שאירע במשך הלילה העקוב מדם. ישראל זוב תידרש לזירה ההסברתית שהפעם תהיה קשה מתמיד.

  1. 1. לא צריך להסכים לשום חקירה
    אייל 31/05/2010 13:23
    ישראל פעלה כפי שכל מדינה ריבונית הייתה צריכה לפעול וודאי לא לאפשר את תקיפת חייליה בידי טרוריסטים. צריך בנוסף להחרים את תכולת הספינה ולא לאפשר לשום סחורה לעבור ממנה לעזה.