יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משט המחאה יצא מקפריסין בדרכו לעזה

לאחר שיציאתו של משט המחאה של אלפי פלסטינים ופעילים לעזה, נדחתה אתמול, הוא יצא לפני שעה קלה לכיוון ישראל. המשט צפוי להגיע מחר בבוקר. מארגני המשט: "לא יצאנו כי ישראל חיבלה לנו בספינות". ישראל מגחכת: "בדיה, הם פשוט לא מאורגנים"

איתן פריד, י"ז בסיון תש"ע - 30/05/2010 08:48

ימים של שלמים של היערכות בטחונית מיותרת: לאחר דחיות חוזרות ונשנות, יצא לפני שעה קלה משט המחאה לישראל. זאת, לאחר שאתמול בלילה נדחתה פעם נוספת פתיחת משט המחאה שעושה את דרכו מחופי קפריסין לעזה, במטרה 'לשבור את המצור על עזה'. המשט שיכלול בין 5 ל-8 ספינות אמור היה להפליג אתמול לדרכו, אולם בשל עיכוב באישור השתתפותם של נציגים אירופאיים בו ותקלות טכניות שהתגלו בשתי ספינות, נדחתה היציאה להיום (א') , ומאות הפלסטינים והפעילים אמורים להגיע מחר לחופי ישראל.

"הספירה לאחור החלה הערב", אמרו אמש (מוצ"ש) דוברי המשט, המשדרים מתוך הספינות. "חמש מתשע הספינות עוגנות במים ליד קפריסין. אנחנו ממתינים לספינה נוספת עם חברי פרלמנט אירופים. שלוש ספינות משא ושתי ספינות נוספות ייצאו בצהריים לכיוון עזה". כך לדברי המארגנים.

הממתינים על הסיפון אמרו, כי הספינות נבדקו ונמצאו תקינות לחלוטין, עד לתקלות בלתי צפויות שנגרמו על ידי גורמים אלמוניים. בין המשתתפים היו כמובן מי שהאשימו את ישראל בחבלה האלמונית, אולם בישראל מגחכים על הדברים "מדובר בבדיה חסרת שחר שנועדה לתרץ את הארגון הלקוי של המשט", אמר בכיר בטחוני בתגובה.

ליברמן: לא נאפשר פגיעה בים, באוויר או ביבשה

בעת ביקורו בחדר המצב המיוחד שהוקם על ידי חיל הים הישראלי, שנערך בכוחות מתוגברים בנמל אשדוד, שם מתכוון לעצור את המשט ולעצור את משתתפיו, התייחס שר החוץ, אביגדור ליברמן למשט הצפוי להגיע למים הטריטוריאליים של ישראל ואמר, כי "אין משבר הומניטארי בעזה ועל אף פשעי שלטון החמאס נגד אזרחי ישראל וירי אלפי רקטות לעבר יישוביה, ישראל נוהגת בצורה ההומנית ביותר ומאפשרת להכניס לעזה אלפי טונות של מוצרים וציוד בכל יום". לדברי השר ליברמן המשט הוא "ניסיון לפעולת תעמולה אלימה נגד ישראל, ישראל לא תאפשר פגיעה בריבונותה בכל מקום, בים, באוויר או ביבשה".

"אין שום משבר הומניטארי בעזה, זו פרובוקציה שמטרתה לעשות דה-לגיטימציה לישראל", הוסיף גם סגנו של שר החוץ, דני איילון בנושא. "אם המשט היה באמת למטרה הומניטארית אזי מארגני המשט היו צריכים להעביר משהו גם לחייל החטוף גלעד שליט אך סירובם הוכיח כי הומניטריות אינה מטרתם. אנו לא ניתן למשט לעבור לעזה כי זו תהיה פגיעה בריבונות ישראל. אנו  נערכים מבחינה הסברתית אך שיקולים הסברתיים  משניים לשיקולים ביטחוניים מדיניים".


מדובר צה"ל נמסר, כי החיל לא יגרר לפרובוקציות אלימות, ואינו מתכוון להפעיל כוח מיותרף אולם יפעל במלוא הנחישות. על פי ההחלטה, לפני כל משתתף במשט המחאה "שבירת מצור" תונח הברירה לטוס חזרה לארצו על חשבון ישראל, או להיעצר במקום.

  1. 2. אזהרה: המחבלים יפעילו מטען התאבדות ברגע שחיילי צה"ל יעלו על הספינות שלהם [לל"ת]
    אזהרה חמורה 30/05/2010 18:15
  2. 1. כרגיל הערפים מנסים לצרוב תודעה על "אכזריות" ישראל [לל"ת]
    רמזי 30/05/2010 09:33