יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חה"כ מוזס: בג"ץ מנותק מהמציאות

לקראת פתיתו של כבי מספר 443 השלוש השבוע לתנועת פלסטינים, קרא מוזס לזרז את החוק שיגביל את התנועה הםלסטינית שתסכן רכבי ישראלים בציר: "בג"צ מנותק מן המציאות, פתיחת כביש 443 לפלשתינאים מהווה סכנה"

ישראל אייזן, י"ב בסיון תש"ע - 25/05/2010 09:23

ועדת הכלכלה קיימה אמש (ב') דיון בהערכות התחבורתית לקראת פתיחת כביש 443 לנסיעת פלשתינאים. יו"ר הועדה וחברי הכנסת שנכחו בה קראו שלא לפתוח את הכביש עד להשלמת סידורי הביטחון.

בפתח הדיון הציג סא"ל במיל' אהרון צברי נציג משרד הביטחון את השינויים המתוכננים והצביע, תוך שימוש במפה מפורטת, על מיקומם של נקודות הבידוק החדשות שהוקמו. לדבריו, עם החלת השינויים המתבקשים מהנחיית בג"צ  תתאפשר נסיעת כלי רכב בכביש 443 מאזור הכפרים ממערב לרמאללה, בכפוף לבידוק ביטחוני.


יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס התייחס בדבריו אל הסכנה הצפויה לנוסעים הישראלים מחבלה או יידוי אבנים מתוך רכב נוסע.

"רכב פלשתינאי שיעלה על הכביש מתוך אחד הכפרים באזור, ינוע עד לבידוק במחסום, וישתלב בין הרכבים הישראלים תוך סיכון ביטחונם. הרי עד לבידוק איננו יודעים אם מדובר ברכב תמים או חלילה במחבל, כיצד ניתן לאפשר לו לנוע בחופשיות? כיצד נפקיר את שלום הנוסעים?"  לדבריו, קביעת בג"צ מנותקת מן המציאות ומהקורה בשטח. "בסעיף הראשון בסדרי הדין של המשפט העברי נאמר כי אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות. לצערנו, החלטת שופטי בג"צ ניתנה ללא ראיית מכלול העובדות הנכוחות". הרב מוזס אמר עוד כי אין מנוס מלחוקק את חוק הביטחון בדרכים עליו חתמו 39 חברי כנסת ולמנוע את פתיחת הכביש. "החוק ייתן מענה מאוזן וראוי לסוגיה זו, ויאפשר לגורמי הביטחון לקבוע מדיניות בדבר הגבלת או איסור תנועה בדרכים כאשר הסכנה כה ברורה ומוחשית" אמר.