יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: מצרים ניתקה את קשריה עם החמאס

עיתון מצרי מדווח הבוקר מפי גורמים בקהיר, כי מצרים ניתקה לאחרונה את קשריה עם חמאס בעזה ובחו"ל. בעקבות הנתק לא מונפקות ויזות לבכירי החמאס המבקשים לבקר במצרים, כמו"כ הופסקו כל המגעים המדיניים והביטחוניים על אנשי החמאס. גורם מצרי מסר כי הסיבה לנתק היא "ההסתה של החמאס נגד מצרים"

אהרן שיין, ד' בסיון תש"ע - 17/05/2010 10:17
נתק מוחלט. העיתון המצרי "אל-מסריון" מדווח הבוקר (ב') מפי מקורות בממשל בקהיר, כי מצרים החליטה לנתק את קשריה עם כל מנהיגי החמאס בעזה ובחו"ל, בנוסף, מצרים הפסיקה להנפיק ויזות לאנשי הארגון המבקשים לבקר במדינה, והפסיקה אף את קיום המגעים ביטחוניים והדיפלומטיים עם אנשי הארגון.

לדברי המקורות שדיווחו לעיתון המצרי, ההחלטה המצרית נובעת, "בתגובה למסע ההסתה שמנהלת הנהגת חמאס נגד מצרים, ובראשה ראשי חמאס בדמשק חאלד משעל ומוחמד נזאל ובכירי חמאס ברצועה איסמעיל הניה ומחמוד א-זהאר". הגורם הכחיש כי העילה לפרוץ הסכסוך חסר-התקדים היא סירובו של חמאס להצעת מצרים בתהליך הפיוס הפנימי בין החמאס לפת"ח.

"בתקופה האחרונה מנהל חמאס מסע הסתה תקשורתי מאורגן נגד מנהיגים מצריים בתחנות טלוויזיה ועיתונים ערבים", טענו המקורות והוסיפו היחסים בין חמאס למצרים "הגיעו למבוי סתום לאחר שחמאס הודיע כי נודע לו שיוסוף אבו זוהרי, אחיו של דובר חמאס סאמי אבו זוהרי, מת בכלא המצרי כתוצאה ממכות חשמל ולא מת כתוצאה מבעיה רפואית כפי שמסרה מצרים".

המתיחות בין הצדדים החריפה לאחרונה, לאחר שהחמאס האשים את ממשלת מצרים בהרעלתן של מנהרות ההברחה ברפיח, דבר שגרם לטענת החמאס, למותם של ארבעה מבריחים פלסטינים. דובר החמאס, פאוזי ברהום, האשים אז את ממשלת מצרים במעשה ואמר:  "זהו פשע מחריד שביצעו הכוחות המצריים נגד פועלים פלסטינים פשוטים שניסו להרוויח את מנת לחמם היומית", אמר הדובר.

ברהום השתמש במילים חריפות וחסרות תקדים כלפי הממשל המצרי: "זה היה רצח בדם קר. חמאס וכל העם הפלסטיני מגנים את הדבר בתוקף. אנו דורשים שמצרים תיתן הסברים ואת גרסתה למה שהתרחש שם, במקביל לחקירה שתחשוף את האמת בפני כל העולם ותוביל לענישת האחראים".