יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נשיא ברזיל: "לאיראן זכות לעצמאות ולקדמה"

נשיא ברזיל לולה דה סילבה המבקר בטהרן נועד עם נשיא איראן אחמדינג'אד ועם המנהיג הרוחני של הרפובליקה האיסלמית חמנאי. בפגישתו עם חמנאי אמר הנהיג הברזילאי כי "ברזיל סבורה שלעם האיראני ולממשלתו הזכות להגן על עצמאותם ולצעוד לעבר קידמה והתפתחות"

אהרן שיין, ג' בסיון תש"ע - 16/05/2010 15:47
הזכות לקדמה. נשיא ברזיל, לולה דה-סילבה, נועד היום (א') עם נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, ועם מנהיגה הרוחני של המדינה האיסלמית חמינאי. הביקור הוא חוליה אחרונה בשרשרת המאמצים הבינלאומיים בניסיון להגיע לפשרה בין איראן למערב בסוגיית פיתוח הגרעין במדינה, זאת בטרם יטיל המערב סנקציות חריפות על איראן. 

בעת שהנשיא הברזילאי נפגש עם האייתולה חמנאי, הוא הצהיר כי "ברזיל סבורה שלעם האיראני ולממשלת איראן יש זכות להגן על עצמאותם ולצעוד לעבר קידמה והתפתחות".

נשיא ברזיל לא התייחס ישירות לתכנית הגרעין האיראנית אך אמר, כי "המטרה המרכזית של הביקור היא הרחבת היחסים בין ברזיל לאיראן ושיתוף פעולה בין שתי המדינות בנושאים בינלאומיים".

בראיון לרשת "אל ג'זירה" אמר נשיא ברזיל, כי "זה קל יותר למישהו כמוני שאין לו נשק גרעיני לבקש ממישהו לא לפתח נשק כזה".

במדינות המערב מעריכים כי ביקורו של דה סילבה וניסיון התיווך שהוא מוביל, יהווה את האמצעי האחרון להגיע לפשרה עם איראן בטרם יוטלו עליה עיצומים חריפים נוספים. גורמים במערב הביעו חשש כי איראן תנסה למנף את ניסיון התיווך של דה סילבה בשביל להציג מראית עין של הסכמה לפשרה ולהרוויח זמן יקר נוסף בהתקדמותה בתכניתה הגרעינית.

בעניין הזה אמרה בסוף השבוע שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, כי להערכתה ביקורו של הנשיא הברזילאי באיראן לא יפגע בהמשך השיחות של חברות מועצת הביטחון וגרמניה על הטלת העיצומים על איראן. לדברי רייס: "ההתקדמות שלנו בשיחות מחזקת למעשה את הנשיא לולה, והוא יעביר את המסר שלו לטהרן כשהלחץ גובר".

רייס רמזה למסעו של דה סילבה לטהרן ואמרה, כי "ההחלטה במועצת הביטחון לא תוכתב על-ידי ראש מדינה כלשהו הנוסע למקום כלשהו".