יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נשיא המדינה, ד"ר שמעון פרס

נשיא המדינה שמעון פרס, קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת "מגימו" היוקרתית במוסקבה. במעמד בראשי האוניברסיטה ורבה של רוסיה הוענק לפרס התואר המכבד כאות הוקרה ל פעילותו למען יהודי התפוצות

יעקב בלוי, כ"ט באייר תש"ע - 13/05/2010 09:50
ד"ר שמעון פרס. שעות ספורות לפני עזיבתו את מוסקבה, קיבל נשיא המדינה, שמעון פרס, תואר "ד"ר של כבוד", מטעם האוניברסיטה היוקרתית 'מגימו' במרכז מוסקבה.

 
פרס הגיע למוסקבה, כדי להשתתף באירועי יום הנצחון ה-65 על הנאצים ימ"ש, שנערכו במוסקבה בהשתתפות נשיאים וראשי ממשלות רבים מכל רחבי תבל. כמו-כן, השתתף הנשיא במספר אירועים שונים, ונפגש עם ראשי ומנהיגי הממשל ברוסיה.

ראשי האוניברסיטה 'מגימו' ראו לנכון להעניק לפרס את האות על פעלו למען יהודי התפוצות. בטקס מכובד שנערך באולם הכינוסים של האוניברסיטה, בהשתתפות ראשי המוסד ומאות תלמידים, רובם סטודנטים יהודים באוניברסיטה הוענק לנשיא התואר המכובד.
קודם לכן, נערכה לפרס קבלת פנים בלשכת נשיא האוניברסיטה, בהשתתפות רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר שליט"א, המוסר במוסד לעיתים הרצאות בנושאי יהדות ותורה, עבור מאות התלמידים היהודים באוניברסיטה - זאת במסגרת הפורום של התלמידים היהודים, המאורגן ע"י תלמיד ממקורבי הקהילה היהודית במוסקבה.

הנשיא פרס התעניין אודות הפעילות היהודית בין כותלי המוסד והביע את הוקרתו לרב הראשי על פעילות זו, יחד עם הפעילות הכללית במדינה לטובות מאות אלפי היהודים.

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []

  []