יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גפני: "אני מבוייש כחבר כנסת"

בדיון מעקב שקיימה וועדת הכספים בנושא מימון התרופות לניצולי השואה, אמר יו"ר הועדה ח"כ משה גפני: "אני מבויש כחבר כנסת מהמשך הבירוקרטיה כלפי ניצולי השואה"

ראובן שטיין, כ"ח באייר תש"ע - 12/05/2010 16:16
בדיון מעקב שקיימה וועדת הכספים בנושא מימון התרופות לניצולי השואה, התברר כי שוב הבירוקרטיה מנצחת את ההיגיון, הכספים טרם הועברו, ההליך הבירוקרטית נמשך וניצולי השואה אינם מקבלים עדיין, למרות כל הדיונים בנושא, סיוע לרכישת תרופותיהם.

ח"כ זאב ביילסקי, המלווה מקרוב את כל הנושא של ניצולי השואה בוועדת הכספים אמר כי למרות שהדברים אכן התקדמו במעט, הפיתרון טרם הגיע לידי סיומו והכסף טרם מועבר לניצולי השואה.

"כתוצאה מהדיון הקודם שלנו בוועדה, במשרד המשפטים אכן דאגו להבאת צו מתוקן באופן מהיר לוועדת החוקה, הצו נחתם באותו יום, אבל עדיין אין תאריך מתי הם יקבלו את הכספים, כל יום שעובר, יש פחות אנשים לתת להם את הכסף", אמר ביילסקי.

עוד הוסיף כי "בכל תפקידי בחיים הציבוריים לא נתקלתי בכזו אטימות וחוסר התחשבות, יש כסף, יש ניצולים, תפסיקו עם הבירוקרטיה ותעבירו להם את מה שמגיע להם בזכות ולא בחסד".

גדעון גבע, חשב הרשות לזכויות ניצולי השואה, אמר כי שמות הניצולים הזכאים מוכן להעברה לקופות החולים, "היו דיונים וההסכם גובש באופן סופי. אנו מוכנים לחתום על הסכם שייחתם מבחינתנו אפילו היום. אני מאמין שמהראשון ליוני הנושא יסודר". 

לסיכום הדיון קיבל יו"ר הועדה ח"כ גפני את בקשתו של ח"כ ביילסקי ואמר כי אם  עד הראשון ליוני הכסף לא יועבר, הוועדה תדרוש החזר רטרואקטיבי גם על החודש הקודם. גפני אמר עוד כי "אני מרגיש מבויש כחבר כנסת על היחס לניצולי השואה שצריכים לבוא לכאן שוב ושוב ולבקש את שמגיע להם, תרופות, הדרישה של הוועדה פה אחד היא שהתרופות יינתנו במאה אחוזים, גם למקבלי הרנטות מגרמניה, די עם הבירוקרטיה".