יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בכיר אמריקני: "רוסיה תמכור לאיראן S-300? יהיו לכך השלכות"

יועצו של הנשיא אובמה לענייני נשק גרעיני, גארי סימור, אמר אמש כי תכניתה של איראן לפיתוו נשק גרעיני נתקלת בקשיים רבים: "השעון הגרעיני אינו מתקתק מהר כפי שחשבו חלק מהאנשים", אמר. הזהיר: "אם מוסקבה תמכור טילי S-300 לאיראן - יהיו השלכות"

אהרן שיין, כ"ח באייר תש"ע - 12/05/2010 10:27
השעון אינו מתקתק. יועצו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר  אמש (ג') כי תכניתה הגרעינית של איראן נתקלה בקשיים רבים, שגורמים לכך שחל עיכוב בהתקדמותה במסלול פיתוח נשק גרעיני.

היועץ, גארי סימור, המומחה לענייני נשק להשמדה המונית, אמר כי ארה"ב הבהירה למוסקבה, כי אם זו תמכור לאיראן טילי S-300 , אותם התחייבה בעבר מוסקבה לספק לטהרן, יהיה לדברים הללו השלכה משמעותית על הקשרים בין וושינגטון למוסקבה.

לטהרן את מערכת ההגנה האווירית S-300 שאותה הבטיחה לספק לה, יהיו לכך השלכות רציניות על היחסים בין וושינגטון למוסקבה.

בשיחה עם כתבים אמר סימור כי הוא "יהיה מופתע" אם אכן רוסיה תספק לבסוף לאיראן את טילי ה S-300 המתקדמים שעל מכירתם סוכם בין מוסקבה לאיראן בשנת 2007 .

סימור טען לגבי תכניתה הגרעינית של איראן כי מימד הזמן אינו מהווה בעיה בשלב זה: "השעון הגרעיני אינו מתקתק מהר כפי שחשבו חלק מהאנשים", אמר יועצו של אובמה.

במקביל, חברות מועצת הביטחון, מנהלות מגעים אינטנסיביים בניסיון להגיע לנוסחה שתהיה מקובלת על הצדדים להטלת סנקציות על איראן. מדינות המערב מנסות לשכנע את רוסיה וסין להסכים לסנקציות ולא להשתמש בזכות הווטו שלהן.