יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המחבל האמריקני-פקיסטני: התאמנתי בפקיסטן

גורמים ברשויות האכיפה בארה"ב סיפרו כי, פייסל שחזאד, המחבל החשוד בהנחת מכונית התופת, סיפר לחוקריו כי הוא התאמן במחנות הטרור בפקיסטן. המחבל עבד כאנליסט בחברה ליעוץ עסקי בקונטיקט

אהרן שיין, כ"א באייר תש"ע - 05/05/2010 09:24
אדם בודד או רשת טרור בינלאומית? פייסל שחזאד, המחבל שניסה לפוצץ את מכונית התופת בכיכר הטיימס בניו יורק, מסר לחוקריו "מידע מועיל", בין השאר התוודה שהתאמן במחנה טרור בפקיסטן – כך דיווחו אמש בכירים ברשויות אכיפת החוק בארה"ב. החשוד יואשם בבית המשפט בחמישה סעיפי אישום ובהם תכנון פיגוע טרור ושימוש בנשק להשמדה המונית.

המחבל שנעצר בעת שהיה על סיפון המטוס בדרך לדובאי, סיפר לחוקריו כי התאמן במחוז ווזירי סטן שבפקיסטן, מחוז הידוע כאחד ממעוזי הטאליבן בפקיסטן. שעות ספורות לאחר ניסיון הפיגוע קיבל על עצמו הטאליבן הפקיסטני את האחריות למעשה, אולם גם עתה עדיין לא ברור לחוקרים אם הפעולה השבוע בוצעה בשיתוף פעולה עם הארגון.

עם זאת, גורמי החקירה מעריכים כי העובדה שהמחבל התאמן בפקיסטן, מאמתת את החשד שניסיון הפיגוע הוא חלק ממזימת הטרור של ארגוני הטרור הבינלאומיים. פייסל שחזאד נולד בחבל קשמיר בשנת 1979, לאחרונה שב מביקור של חמישה חודשים במולדתו. הרשויות דיווחו כי שחזאד לא היה מוכר להן ושמו לא הופיע מעולם ברשימת החשודים בטרור.

אנליסט, נשוי ואב לילדים

פרטיו האישים של שחזאד מספרים בעצם מדוע התקשו רשויות המודיעין לזהות את שחזאד טרם ביצוע המעשה. מתברר כי המחבל, עבד כאנליסט בחברה לייעוץ עסקי בקונטיקט - "אפיניון". בנוסף, המחבל הוא נשוי ואב לשני ילדים, ככל הנראה ילדיו שוהים בפקיסטן.

במהלך חודש יוני האחרון עזב שחזאד את עבודתו כאנליסט, ובעקבות חדלות פירעון שנקלע אליה, ביקש בנק המשכנתאות "ג'יי.פי. מורגן-צ'ייס" לעקל את ביתו. זמן קצר לאחר מכן נסע שחזאד לפקיסטן, שם ככל הנראה החל להתאמן לקראת ניסיון הפיגוע שביצע.

פלאי הטכנולוגיה הפילו את המחבל

בתקשורת האמריקנית דווח אמש כי לכידתו המהירה של שחזאד – 53 שעות בלבד לאחר ביצוע המעשה, נובעת מכך שהחוקרים הצליחו לאתר את המספר הסלולרי של המחבל באמצעים טכנולוגיים פשוטים יחסית ותוך שימוש במאגרי נתונים ממשלתיים.

שחזאד, אמנם דאג להסיר את לוחיות הזיהוי של הרכב אותו מלכד, אך לרוע מזלו הצליחו החוקרים למצוא בפינה אחרת ברכב את המספר המזהה. כתוצאה מכך הגיעו החוקרים לתושב קונטיקט שבסיפר לחוקים כי מכר את הרכב לאדם ששילם במזומן לפני שלושה שבועות.

בעל הרכב סיפר כי המידע על הרכב פורסם ברשת ודרך כך הגיע אליו הקונה, בעקבות כך הצליחו החוקרים לזהות את הטלפון ממנו התקשר המחבל למוכר. המחבל דאג להתפטר מהטלפון הסלולרי שדרכו קנה את הרכב, אולם מכיוון שהמספר היה בידיהם של החוקרים זהותו נודעה להם ומכאן הדרך ללכידתו הייתה קצרה.