יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארה"ב: יש לנו 5,113 פצצות אטום

צעד היסטורי: בכיר בפנטגון חשף אמש את מספר פצצות האטום בהן מחזיקה ארה"ב - 5,113. חשיפת הסוד שהיה השמור ביותר לפני מספר שנים נובעת ממדיניותו החדשה של אובמה לעולם נקי מנשק גרעיני. ב-1989 היו לארה"ב כ-20,000 פצצות אטום

אהרן שיין, כ' באייר תש"ע - 04/05/2010 08:07
5,113 – מספר אחד שמגלם מאחוריו כוח הרס שיכול להשמיד את האנושות. הפנטגון חשף אמש את מספר פצצות הגרעין שארה"ב מחזיקה ברשותה – עד לפני שנים מעטות הסוד השמור ביותר בארה"ב. הצעד ההיסטורי של חשיפת המספר נובע ממדיניותו של הנשיא אובמה לעולם נקי מנשק להשמדה המונית.

הפנטגון הודיע, כי בנוסף לפצצות אלה, מחזיקה ארה"ב ברשותה מלאי של עוד כמה אלפי פצצות אטום וראשי קרב גרעינים – אולם, אלו אינם בשימוש כבר והם יושמדו בקרוב.

גורם עלום שם בפנטגון סיפר כי מאגר פצצות האטום הנוכחי שבידי ארה"ב מהווה רבע בלבד מהכמות שהחזיקה ארה"ב ברשותה ב-1989 – סוף המלחמה הקרה. אם הדיווח אמין הרי שבתקופה הזו היה בארסנל הנשק הגרעיני של ארה"ב 20,000 פצצות גרעין.

הפנטגון פרסם את הנתונים במקביל לנאומה של מזכירת המדינה, הילארי קלינטון, בוועידת אמנת הגרעין במטה האו"ם בניו יורק, בה הציגה קלינטון את חזון הממשל בוושינגטון למזרח תיכון ללא נשק גרעיני.

חשיפת המספרים נובעת כחלק מהסכם STAR שנחתם בין ארה"ב ורוסיה בפראג להפחתת ארסנל הנשק הגרעיני שברשותן. אולם, לא צפוי כרגע כי רוסיה תנקוט בצעד דומה ותפרסם נתונים על מאגרי הנשק הגרעיני שברשותה.