יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שיחות הקרבה יחלו ביום רביעי

השליח האמריקני המיוחד ג'ורג' מיטשל ינחת הערב בישראל. מיטשל צפוי לפגוש את נתניהו ביום רביעי ולהתחיל בכך את מסע הדילוגים בין ירושלים ורמאללה במסגרת שיחות הקרבה. נתניהו יוצא לפגישת עדכון עם מובארק בשארם א-שייח

אהרן שיין, י"ט באייר תש"ע - 03/05/2010 08:03
בדרך לשיחות הקרבה. שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים צפויות להתחדש ככל הנראה ביום רביעי השבוע. נתניהו עשוי לדרוש דיון תחילה בסוגיות הסדרי הביטחון והמים.

כחלק מהעשייה המדינית במזרח התיכון ייפגש היום נתניהו עם מובארק בשארם א-שייח, השנים צפויים לדון בסוגיית המו"מ המדיני עם הפלסטינים וככל הנראה גם בסוגית שליט. אל נתניהו יצטרף גם שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, שהוא בעל קשרים הדוקים עם הממשל בקהיר. הלילה ינחת בישראל השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל והוא ייפגש ביום רביעי עם ראש הממשלה נתניהו ובסוף השבוע עם יו"ר הרשות אבו מאזן.
 
מתכונת השיחות בשלב זה תהיה באמצעות מסע דילוגים של מיטשל בין ירושלים לרמאללה, כאשר מצד ישראל ינהל את השיחות, עו"ד יצחק מולכו. במידת הצורך, ינהל נתניהו עצמו את השיחות מול מיטשל. נתניהו מתכוון לנהל את המו"מ במסגרת מצומצמת במיוחד, כדי למנוע הדלפות שיגרמו לפיצוץ המו"מ, להקשחת עמדות ולמשברים פוליטיים מיותרים.

לאחר הלחץ האמריקני נעתרה ישראל והיא מוכנה לדון בכל סוגיות הליבה גם במסגרת שיות הקרבה, אולם בין הצדדים צפוי קרב באשר לזהות הנושאים שבהם יעסקו בתחילה – בעוד שהפלסטינים צפויים לבקש לעסוק מיד בנושא הגבולות, שם עמדתם זוכה לגיבוי אמריקני, ישראל תבקש לעסוק תחילה בנושא הסדרי ביטחון עתידיים וחלוקת משאבי המים – טרם ברור כיצד תתייחס וושינגטון לדרישה הישראלית.

בסוף השבוע צפוי השליח מיטשל להיוועד עם יו"ר הרשות אבו מאזן ברמאללה.

מזכיר הרשות, טאיב עבד א-רחים, סיפר כי בפגישתם האחרונה של אבו מאזן ומיטשל, הביא האחרון איגרת חתומה על ידי אובמה בה הוא התחייב להוביל לפתרון שתי המדינות ולסיום הכיבוש וחזרה לקווי 1967.

במקביל סיפר א-רחים, הזהירה ארה"ב כי במידה והשיחות יכשלו, היא לא תהסס להטיל את האשמה על הצד שאשם בכך ולהענישו בהתאם.
הקרבה יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) ייפגש בסוף השבוע ברמאללה עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל במסגרת שיחות הקרבה בין ישראל והרשות.

מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, אמר בראיון לתקשורת הערבית כי האמריקנים התחייבו שפרויקט רמת שלמה לא יצא אל הפועל.