יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

קבלת פנים צוננת לאחמדינג'אד

ארגונים יהודיים ותומכי ישראל בארה"ב מכינים קבלת פנים צוננת לנשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד שייבקר מחר בניו יורק. קלינטון: "אחמדינג'אד מנסה להסיח את הדעת של הקהילה הבינלאומית"

אהרן שיין, י"ח באייר תש"ע - 02/05/2010 19:17
אחמדינג'אד בדרך לניו יורק. נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, נוהג לא להחמיץ כל פרובוקציה אפשרית – הוא מתאמץ לעשות כך בפרט בעת שהוא מבקר במדינות המערב ובפרט בארה"ב. מחר תקרה בפניו ההזדמנות תחת כנפי ועידת האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני (שאיראן חתומה עליה) שתתקיים במטה האו"ם בניו יורק. מנגד, ארגונים יהודיים וארגונים נוספים דואגים לכך שהביקור של הנשיא האיסלמי לא יעבור בשקט.

ארגון "מאוחדים נגד איראן גרעינית" (UANI), מפעיל לחץ כבד על 35 בתי מלון יוקרתיים בניו יורק, בבקשה שיידחו את אחמדינג'אד ואת משלחתו ולא יסכימו לארחם בשהותם בעיר. גם בביקורו הקודם, נדחה אחמדינג'אד בכמה בתי מלון בניו יורק – דבר שאילץ את אחמדינג'אד לעבוד רק ממקום אחד בביקורו בניו יורק.

נשיא הארגון, מרק וולס, כתב למנהלי בתי המלון כי "אסור ששום זירה אמריקנית תארח משטר בלתי חוקי. אנחנו קוראים לאתרי אירועים בניו יורק לסייע לבודד ולגנות את המשטר האיראני ולסרב לארח את נשיא איראן אחמדינג'אד". הארגון הזה חתום גם הצלחות בשכנוע חברות עסקיות להפסיק קשריהן עם איראן.

גם בסנאט ניסו מספר סנאטורים לארגן יוזמה שתמנע מאחמדינג'אד לנחות בניו יורק, אולם היוזמה אינה יכולה להצליח, זאת שמום שממשלת ארה"ב לדורותיה חתומה על הסכם עם האו"ם ולפיו כל נציג מאחת המדינות החברות באו"ם יוכל לנחות בני יורק ולהסתובב 40 קמ"ר ממטה האו"ם.

 גם ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב מתארגנת לביקורו של נשיא הרפובליקה האסלאמית והיא לשגרירי המדינות הזרות בבקשה שיעזבו את המליאה בעת שאחמדינג'אד יישא דברים. מחר יפרסם הארגון מודעות ענק בעיתונים האמריקנים הקוראות לשגרירי המדינות הלחרים את הנאום.

ארגון הנוצרים האוונגליסטים, הידוע העמדותיו הפר-ישראליות, פרסם קריאה דומה למדינות להחרים את נאומו של אחמדינג'אד.

שרת החוץ הילארי קלינטון התייחסה הבוקר לביקור המתוכנן של נשיא איראן ואמרה כי לדעתה מטרת הביקור היא להסיח את תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית מהנעשה באיראן "אני לא מבינה למה הוא מגיע. אם איראן מגיעה במטרה לומר שהם באים לציית, זה מבורך, אבל הם באים לנסות להסיח את הדעת. אנחנו לא נאפשר לאיראן לשנות את הסיפור מהכישלון שלהם לציית, ולפגוע במהלך שלנו לאמץ החלטה של מועצת הביטחון שתבודד אותם עוד יותר", אמרה קלינטון.