יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בריטניה: העיתונים נגד בראון

עיתוני בריטניה בחזית אחידה - לא תומכים בראש הממשלה גורדון בראון, מנהיג מפלגת הלייבור. עורכי הטיימס הזהירו: "השיגשוג הופסק, מר בראון מסוכן"

אהרן שיין, י"ח באייר תש"ע - 02/05/2010 12:09
מהפך בממלכה? הצרות הפוליטיות של ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, נמשכות. קודם היו אלה סקרי דעת הקהל בבריטניה המנבאים מפלה בבחירות למנהיג מפלגת הלייבור, אולם הבוקר הודיעו חשובי העיתונים בבריטניה כי הם אינם תומכים בבראון.

ההפתעה הגדולה היא הצהרתו של ה"הגרדיאן". העיתון המוביל את הקו השמאלי ביותר בבריטניה (מקביל ל'הארץ' שלנו – א.ש.) ואשר במהלך השנים תמך תמיד בלייבור – כי הוא תומך הפעם בליברל-דמוקרטים בראשות ניק קלג. גם ה"טיימס" הלונדוני – אולי החשוב בעיתוני בריטניה, הודיע במפתיע על תמיכתו במפלגת השמרנים בראשות דיויד קמרון, מהלך בו לא נקטו עורכי העיתון מאז 1992.

עורכי ה"גרדיאן" כתבו במאמר המערכת של העיתון: "בשנה שעברה סברנו שהלייבור צריך לשכנע את מנהיגו להתפטר", נכתב, "במקום זאת, ועל אף עזיבת 4 שרי קבינט, הלייבור בחר לחבק את בראון. זו היתה ההחלטה השגויה אז, והיום עוד יותר ברור שזו היתה ההחלטה הלא נכונה". עם זאת, ה"גרדיאן" ממליץ לקוראיו להצביע עבור הלייבור, זאת כדי להינצל מעלייה לשלטון של השמרנים שנואי נפשו של העיתון השמאלני.

עורכי ה"טיימס" כתבו במאמר המערכת כי "השמרנים מציעים עתיד אופטימי לבריטניה. הבוחרים קוראים לשינוי ומגיע להם לקבל אותו". עורכי העיתון הוסיפו כי "טוני בלייר הציע את ההבטחה של המודרניות, אבל בתקופת בראון השגשוג הופסק. הכלכלה בסכנה, מר בראון מסוכן" הזהירו ב"טיימס".

הצהובונים "סאן", "סאנדיי טלגרף", ו-"דיילי מייל" בכר הודיעו בשבוע שעבר על תמיכתם במפלגת השמרנים בראשות קמרון.

הבוקר פרסם העיתון "סאנדיי טלגרף" סקר דעת קהל ולפיו 36% מתושבי בריטניה תומכים בקמרון ו-27% יצביעו ללייבור. עבור ניק קלג המכונה "הפתעת הבחירות", יצביעו 27% מהבריטים – עצירה מסוימת בכוחו שהיה במומנטום בתקופה האחרונה.

הבחירות בבריטניה יערכו ביום חמישי הקרוב.